×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
۲۶ شهرستان خوزستان از لحاظ کرونا زرد شدند

دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار داشت: بجز شهرستان اهواز که در حال حاضر در وضعیت نارنجی قرار دارد بقیه شهرستانهای استان در وضعیت زرد قرار گرفتند که این نشان از نتیجه بخش بودن تصمیمات ستاد مبارزه با کرونای کشور و استان دارد.

وی به وضعیت فوت شده های استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این مدت فقط یک مورد فوتی قطعی ناشی از ویروس کرونا در استان داشته ایم و این هم خبر خوشایندی است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه مردم استان خوزستان در این زمینه همکاری خوبی داشته اند و ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی به پیام‌ها و دستورات صادر شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا توجه کرده اند که این یک موفقیت بزرگ است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: در شرایط کنونی که هنوز واکسنی برای مردم به بازار نیامده است بهترین روش پیشگیری است و در این مسیر نیز متخصصان امر توصیه های لازم را ارائه کرده اند.

وی گفت: در عین حال این وضعیت شکننده است و در صورت توجه نکردن مردم هر لحظه ممکن است طغیان بیماری کووید۱۹ رخ دهد بنابر این باز هم از استانیهای عزیزم تقاضامندم از اجتماعات و نیز دورهمی های خانوادگی پرهیز جدی داشته باشند.

ابول نژادیان اضافه کرد: برخی از شهروندان همچنان به دستورات ستاد بی اعتنا هستند و فاصله گذاری لازم را انجام نمی دهند و از زدن ماسک هم امتناع می کنند که این موضوع آتش زیر خاکستر است و هر لحظه ممکن است که باز کرونا شیوع پیدا کند و وضعیت را تغییر دهد.

وی افزود: شستن مرتب دستها، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک مهمترین راههای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است و تاکید داریم مردم جز برای کارهای ضروری از منازل خود خارج نشوند تا این بیماری کنترل شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: خوشبختانه کادر درمانی استان با انرژی و تمام توان برای درمان مردم مبتلا به کووید ۱۹ فعال هستند ولی مردم نباید با سهل انگاری آنان را خسته کنند.

وی در مورد اعمال محدودیتها هم گفت: فردا شنبه با توجه به آخرین داده ها در مورد تداوم اعمال محدودیتها یا رفع محدودیتها در ستاد استانی مبارزه با کرونا تصمیم گیری خواهد شد.

شهرستانهای اهواز، بهبهان و آبادان  تا چند روز پیش از لحاظ ابتلا به بیماری کووید ۱۹ نارنجی  و مابقی شهرستانها زرد بودند که اکنون بهبهان و آبادان نیز زرد شده اند.

استاندار خوزستان نیز هفته پیش اعلام کرد که وضعیت مرگ و میر ناشی از کرونا در خوزستان تک رقمی شده است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.