×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
طرح توسعه مسجدسلیمان،هفتکل، لالی و اندیکا به صورت ویژه دنبال می شود

امید حاجتی پنجشنبه شب در نشست شورای اداری شهرستان مسجد سلیمان اظهار داشت: شهرستان های مسجد سلیمان، لالی ، هفتکل و اندیکا اگرچه در برخی از شاخص ها نسبت به شاخص های استانی و کشوری رتبه پایین تری دارند اما در شاخص هایی نظیر سرانه آموزشی و به بهداشتی از رتبه استان بالاتر بوده و در تخصیص بودجه نیز سهم خوبی را در سال جاری داشته اند.

وی افزود: بخش عمده ای از فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در شهرهای شمالی استان پیش بینی شده و این خود یک امتیاز مناسب برای رشد و رونق اقتصاد این مناطق است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خورستان گفت: در این مناطق نباید تنها به اعتبارات بخش دولتی توجه شود بلکه جذب سرمایه گذار و ارتقای سطح توانمندی اقتصادی باید در اولویت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با ارتقای توانمندی اقتصادی می توان در بخش بهداشت و درمان اقدامات موثری از قبیل احداث بیمارستان خصوصی در دستور کار قرار داد.

حاجتی بیان کرد: باجذب سرمایه گذار می توان در راستای توسعه پتروشیمی مسجدسلیمان، باغات، کشت آبی و آبزی پروری اقدامات موثری در این مناطق صورت داد که شتاب بیشتری به رونق شهرستان ها می دهد.

وی اظهار داشت: این چهار شهرستان ۴.۷ دهم درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند و ۱۳ درصد اعتبارات استان را جذب کرده اند و این نشان می دهد که به این مناطق توجه ویژه ای در تخصیص اعتباران استانی صورت گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خورستان گفت: باند دوم جاده ملاثانی به مسجد سلیمان یک پروژه ملی است و حدود ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبارات ملی دارد اما از ظرفیت توازن ملی ۳۴۰ میلیارد ریال دیگر به این پروژه اختصاص داده شد.

وی افزود: همچنین در بحث جاده  مسجد سلیمان و لالی ۱۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی اختصاص یافته و ما نیز ۲۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرده ایم.

وی یادآور شد: توسعه مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

محور مسجدسلیمان – لالی در طرح اعتبارات ردیف بودجه ای ندارد

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت:تراز شهرستان مسجدسلیمان به مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال یکی از مصوبات پیشین محور مسجدسلیمان – اندیکا بود که فراخوان این پروژه اعلام و اکنون  در مناقصه است که امید می رود ظرف یک ماه آینده تعیین تکلیف و پیمانکار عملیات اجرای آن را آغاز کند.

وی افزود: برای محور اصلی ملاثانی به مسجدسلیمان نیز پیگیری های لازم انجام و اعتبارات لازم تامین شد ؛ این پروژه به طول چهار کیلومتر بوده و عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده و تا پایان دولت تکمیل و بهره‌برداری می‌رسد.

رضایی تصریح کرد: همچنین پس از پیگیری های مکرر سه راهی شوشتر نیز با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار به زودی اصلاح می شود.

وی بیان‌کرد: محور مسجدسلیمان – لالی در طرح اعتبارات ردیف بودجه ای ندارد و اکنون به دنبال آن هستیم تا بتوانیم آن را به محور ملاثانی – مسجدسلیمان – لالی اضافه کنیم تا بتوانیم از ماده ۲۳ برای آن ردیف اعتباری تعیین کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: اگرچه در حوزه راه رضایت کاملی از پیمانکاران نداریم اما تمام تلاش خود را برای به سرانجام رساندن پروژه ها در مدت زمان  اعلام شده به کار می گیریم.

وی گفت: همچنین در خصوص اتصال محور ایذه – باغملک – هفتکل نیز  طرح مطالعاتی آن آغاز شده است .

شورای اداری شهرستان مسجدسلیمان شامگاه پنجشنبه با حضور استاندار خوزستان، نماینده مسجدسلیمان در مجلس و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در محل فرمانداری مسجد سلیمان برگزار شد.

در این جلسه فرمانداران شهرستان‌های لالی اندیکا مسجدسلیمان و هفتکل مسائل و مشکلات شهرستان های خود را مطرح کردند عمده مشکلات آنها تکمیل پروژه های نیمه کاره به دلیل کمبود اعتبارات بود.

با دستور استاندار خوزستان قرار شد بخشی از بودجه مورد نیاز این شهرستان ها از اعتبارات استانی تامین شود که احداث ۶۰۰ کیلومتر جاده راه روستایی و شهری تا پایان دولت از مباحث اصلی این جلسه بود.

همچنین رسیدگی به مشکلات احداث فرودگاه مسجد سلیمان و همچنین توجه به کمبودهای بخش بهداشت و درمان از دیگر مسائلی بود که تصمیمات مهمی در این حوزه ها گرفته شد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.