×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: نباید موج زمستانی کرونا غافلگیرمان کند

دکتر فرهاد ابول نژادیان روز چهارشنبه در توییتی اعلام کرد: حساسیت عمومی در رعایت مراقبت‌های بهداشتی به دنبال کاهش آمار بیماران مبتلا به کرونا به ویژه اکنون که اخباری از شیوع گونه جدید و مسری‌تر ویروس در نقاط مختلف دنیا منتشر می‌شود زنگ هشدار جدی است.

هم اکنون خوزستان از وضعیت قرمز کرونا خارج شده و تنها سه شهرستان اهواز، بهبهان و آبادان در وضعیت نارنجی قرار دارند و بقیه شهرستان‌های خوزستان در وضعیت زرد هستند.

محدودیت کرونایی که از اول آذر اعمال شد به کاهش بار مراجعه به بیمارستان‌ها کمک زیادی کرد که همچنان تا شنبه هفته آینده تمدید شده است.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر روز چهارشنبه سوم دی ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۲۶۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و یک هزار و ۷۵ نفر بستری شدند. با این احتساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۷۷ هزار و چهار نفر رسید.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۷۷ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده‌اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید ۱۹ است.

جهش ویروس کرونا در انگلستان که موجب افزایش سرایت و بیماری زایی آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در سطح دنیا به وجود آورده است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.