×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مدیریت بحران خوزستان هشدار نارنجی صادر کرد

این سامانه بارشی از عصر امروز چهارشنبه سوم دی وارد خوزستان می‌شود و تا ظهر پنجشنبه چهارم دی در استان فعال خواهد بود. ورود این سامانه باعث رگبار و رعد و برق، تند باد لحظه‌ای، وزش باد متوسط و بارش تگرگ به صورت نقطه‌ای در خوزستان، بارش برف در ارتفاعات و همچنین افت دما در روزهای جمعه تا یکشنبه ( پنجم تا هفتم دی جاری) را به دنبال دارد.

این سامانه بیشتر در مناطق شمال، شمال شرق، و جنوب شرق خوزستان فعال بوده و فعالیت آن در سایر نقاط استان به صورت نقطه‌ای است که آبگرفتگی معابر، طغیان مسیل‌ها و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، لغزندگی، کاهش دید در جاده، صاعقه، تگرگ و بارش برف در ارتفاعات استان را به همراه دارد.

در این اطلاعیه با تاکید بر بکارگیری تمهید لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از رگبار، رعد و برق، تگرگ، وزش باد و صاعقه، از فرمانداران، مسوولان دستگاه‌های مختلف سراسر خوزستان خواسته شده ضمن حضور در محل فعالیت، برقراری کشیک شبانه روزی و تداوم آماده باش صدور هشدار، اتخاذ تمهید لازم و ابلاغ برای انجام اقدام‌های پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهند.

اطلاع رسانی مستمر و ارایه توصیه ایمنی مانند پرهیز از تردد و توقف در مجاورت منابع آبی و مناطق با احتمال وقوع صاعقه، جاری شدن روان آب ، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، اجتناب از سفرهای غیرضروری ، جابه‌جایی ساکنان مناطق در معرض خطر به ویژه عشایر و ساکنان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها  از دیگر موارد توصیه شده است.

استقرار گروه‌های راهداری ، اعزام و استقرار ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز به ویژه در مناطق با پیش بینی بارش بیشتر، آمادگی هلال احمر و فراهم ساختن امکانات مورد نیاز به منظور امداد رسانی به موقع، اتخاذ تدابیر لازم برای پایداری شبکه برق‌ و پیشگیری از وارد آمدن خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله موارد ابلاغ شده در این رابطه است.

تاکید بر مسدود کردن جاده‌های حادثه خیز ، آماده باش نیروها و تجهیزات مورد نیاز برای دفع سریع فاضلاب ،آب‌های سطحی و عبور سیلاب احتمالی، بررسی مسیل‌ها، کانال‌ها، سیل‌بندها، دایک‌های حفاظتی اطراف روستاها و سایر مناطق در معرض خطر و اتخاذ تدابیر لازم به منظور عبور سیلاب احتمالی از دیگر موارد ابلاغ شده به دستگاه‌های متولی در خوزستان است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.