×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
پذیرش یک نفر دررشته پزشکی در خوزستان به ازای هر ۱۱۸ داوطلب کنکور

غلامرضا شریعتی روز سه‌شنبه در آیین تقدیر از رتبه‌های زیر هزار کنکور ۹۹ در خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: این آمار نشان می‌دهد که شرایط را برای پذیرش و قبولی دانش آموزان در رشته‌های برتر دانشگاه‌های خوزستان فراهم نکردیم.

وی گفت: باید شرایط و امکانات تحصیل و آموزش و پذیرش دانشجو در خوزستان نسبت به استان‌های دیگر بهبود یابد تا وضعیت آموزشی و قبولی در کنکور در خوزستان با سایر استان‌ها بهتر شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: دانشگاه‌های دولتی در خوزستان اگر نمی‌توانند ظرفیت رشته‌های پزشکی و برتر خود را افزایش دهند این ظرفیت را به دانشگاه‌های آزاد واگذار کنند.

شریعتی افزود: انتظار می‌رود که آموزش و پرورش خوزستان در تولید ثروت برای استان و کشور با پرورش دانش‌آموزان با استعداد گام‌های موثر بردارد.

رشد ۳۷ درصدی رتبه‌های زیر هزار کنکور در خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز با بیان اینکه رتبه‌های زیر هزار کشوری و منطقه‌ای کنکور در خوزستان نسبت به پارسال رشد ۳۷ درصدی یافته گفت:در کنکور امسال ۲۹۴ نفر از داوطلبان کنکور در خوزستان رتبه‌های زیر هزار کشوری و منطقه‌ای را کسب کردند که ۶۲ نفر رتبه زیر هزار کشوری هستند.

کوروش مودت ادامه داد: کیفیت و وضعیت آموزش در مناطق محروم خوزستان رو به بهبود است و در کنکور امسال دانش‌آموزان این مناطق خوب درخشیدند.

وی گفت: یک تیم کارشناسی در خوزستان برای رصد و بررسی وضعیت آموزش به دانش‌آموزان جهت شرکت در کنکور تشکیل شده که امسال نتایج خوبی داشت.

در این آیین از سه دانش‌آموز با رتبه زیر ۱۰۰ کشوری به نمایندگی از سایر دانش‌آموزان با رتبه برتر خوزستان، با حضور استاندار خوزستان با اهدای جوایز نقدی تجلیل شد.
از سایر دانش‌آموزان برتر زیر هزار کنکور امسال خوزستان نیز در نواحی آموزشی خوزستان تجلیل شد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.