×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
تخلیه همزمان ١٢ فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندرامام خمینی(ره)

عادل دریس با اشاره به زیرساخت‌های موجود در مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره) برای خدمات‌دهی به شناورهای ورودی بیان کرد: به دنبال تصمیم مسوولان اقتصادی کشور برای تنظیم بازار و تامین ذخایر استراتژیک کالای اساسی، تعداد کشتیهای ورودی حامل کالای اساسی به این بندر افزایش یافت.

وی افزود: عوامل عملیاتی مجتمع بندری امام خمینی(ره) با برخورداری از تجهیزاتی مورد نیاز و حفظ نرخ تخلیه استاندارد، با نرخ میانگین روزانه ٧۴ هزار تن محموله، این کشتی‌ها را تخلیه کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان بیان کرد: در ۹ ماه نخست امسال بیش از ٩ میلیون تن کالای اساسی ذر بندر امام خمینی(ره) تخلیه و به سایر نقاط کشور ارسال شده است.

بندرامام خمینی (ره) در جنوب خوزستان از مهمترین بنادر ایران و تامین کننده عمده کالای اساسی کشور است. این بندر در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد و با الحاق زمین‌های مجاور، هم اکنون با ۱۱ هزار هکتار مساحت، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می‌شود. مجتمع بندری امام خمینی (ره) با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.