×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
توقف دوباره پاکسازی سکوی پسماند کارون

عباس ظاهری اظهار داشت: پاکسازی سکوی پسماند شهرستان کارون با دو هفته تاخیر از ۳۰ آبان آغاز شده بود اما از ۱۰ روز پیش دوباره متوقف شده است.

وی افزود: شهرداری کوت عبدالله علت توقف کار پاکسازی این محل را بروز اختلافاتی میان این شهرداری و سازمان پسماند شهرداری اهواز عنوان کرده و گفته که این مشکل در حال پیگیری است.

ظاهری تاکید کرد: ادامه پاکسازی این زمین به صورت جدی از سوی محیط زیست شهرستان پیگیری می‌شود و در صورت ادامه توقف از طریق دادگستری و مراجع قضایی دنبال خواهد شد زیرا باید گزارش کار به دادستان ارائه شود.

وی همچنین درباره خبر اعلام رضایت برخی شاکیان پرونده سایت پسماند کارون از شهردار سابق کوت عبدالله که به یک سال حبس محکوم شده بود، توضیح داد: حفاظت محیط زیست و مرکز بهداشت شهرستان همزمان شکایتی علیه سایت پسماند مطرح کردند که رای اولیه مربوط به شکایت اداره حفاظت محیط زیست کارون بعد از حدود ۲ سال پیگیری در مراجع قضایی صادر شده، ما هنوز بر سر حرف خود هستیم و اعلام رضایت نکرده‌ایم.

همچنین مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون درباره نتیجه شکایت این اداره از شهرداری کوت عبدالله در زمینه سایت پسماند، گفت: این شکایت پیش از حضور من در این اداره مطرح شده و هنوز نتیجه این پرونده به شبکه بهداشت اعلام نشده است.

یوسف خلیف‌پور افزود: تاکنون نامه‌ای در خصوص اعلام رضایت از این شکایت به من نرسیده و اعلام رضایتی نیز نداشته‌ام.

بر اساس این گزارش، سال‌هاست که زباله‌های شهر کوت عبدالله در شهرستان کارون در جنوب اهواز، به سکوی زباله در نزدیکی روستای «قلعه چنعان» منتقل می‌شود. اما نزدیک بودن محل تخلیه زباله‌ها به خانه‌های روستایی مشکلات بسیاری را به دنبال داشته و اعتراض اهالی را موجب شده است.

پیش از این رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کارون گفته بود: برای شهردار سابق کوت عبدالله به دلیل تخلف در سکوی پسماند حکم یک سال حبس صادر شده که اکنون در مرحله تجدیدنظر است.

کوت عبدالله بخشی از حاشیه شهر اهواز بود که در سال ۱۳۹۱ از اهواز منفک شد با ۹ روستای اطراف خود، شهر کوت عبدالله، مرکز شهرستان کارون را تشکیل داد. قلعه چنعان یکی از روستاهای شهرستان کارون، با بیش از ۲۳ هزار نفر جمعیت بزرگ‌ترین روستای کشور به شمار می‌رود که با محرومیت های بسیاری دست به گریبان است.

مساله پسماند یکی از چالش‌های خوزستان است. اخیرا اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام کرد که برای سه شهردار در این استان، حکم حبس به دلیل تخلفات پسماند صادر شده است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.