×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حمایت دولت از بخش کشاورزی تنها از مسیر بیمه امکان پذیر است

 خدارحم امیری زاده در نشست نمایندگان بهره برداران و کشاورزان استان در سرسرای اداری سازمان جهادکشاورزی استان افزود: سهم یارانه‌ای دولت در بیمه محصولات کشاورزی ۵۴درصد و سهم کشاورز ۴۶درصد است لذا عموم کشاورزان و بهره برداران خوزستانی باید به سمت بیمه محصولات کشاورزی بروند تا به صورت نظام‌مند و قانونی بتوان از آنان در برابر حوادث نظیر سیل ، آبگرفتگی ، تگرگ و آفات حمایت کرد.

وی در ادامه بیمه را پشتوانه‌ای امن برای بخش کشاورزی توصیف و تصریح کرد: با توجه به اعلام اخیر دولت مبنی بر پرداخت نکردن خسارت به کشاورزانی که محصولات آنها بیمه نشده است لازم است بهره برداران از طریق صندوق بیمه کشاورزی ، محصول خود را بیمه کنند.

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان با اشاره به شکنندگی بخش کشاورزی استان در برابر حوادث قهری و آفات بیان کرد:در سال‌های اخیر بخش کشاورزی استان متاثر ازعوامل متعدد طبیعی و آفات صدمات و آسیب‌های زیادی را متحمل شده است از این رو در شرایط کنونی و تغییرات آب و هوایی ضروری است کشاورزان برای صیانت از سرمایه خود و امنیت غذایی کشور به سمت بیمه محصولات کشاورزی بروند.

رییس سازمان کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به انواع بیمه های کشاورزی اظهار کرد: در زمان حاضر بیمه‌های مختلفی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به بیمه پایه، بیمه عمومی، بیمه انفرادی و بیمه تکمیلی اشاره کرد که به تازگی نیز بیمه کشت قراردادی و بیمه آتش سوزی به آنها اضافه شده است.

امیری زاده در ادامه افزود: امسال برای نخستین بار با تصویب هیات دولت ،برنج خوزستان نیز زیرپوشش بیمه یارانه‌ای قرار گرفت که این تحول مثبت می‌تواند منجر به توسعه کشت برنج در استان و افزایش درآمد شالی‌کاران خوزستانی شود.

وی اظهار داشت: کشاورزی عرصه بسیار بزرگی است که با توجه به شرایط اقلیمی، بحران‌ها و مخاطرات در استان قطعا” مشکلاتی نیز دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان افزود: با توجه به وجود تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا در شرایط بسیار سختی به لحاظ اعتباری و اقتصادی به سر می بریم اما چون همیشه با همدلی، هم افزایی، توکل و امید از این بحران‌ها نیز عبورخواهیم کرد.

تامین ردیف اعتباری برای صدور کشاورز کارت

امیری زاده از تامین ردیف اعتباری یک هزار و ۸۶۰میلیارد ریالی برای صدور کارت های اعتباری “کشاورز کارت” برای سه محصول گندم ، جو و دانه روغنی کلزا در خوزستان خبر داد.

وی با بیان اینکه صدور کشاورز کارت از سوی شعب بانک کشاورزی شروع شده است افزود: سقف هر یک از این کارت ها ۲۰۰میلیون ریال با کارمزد ۱۲درصد است.
وی گفت:خوزستان بیشترین سهم اعتباری را برای صدور کشاورز کارت دریافت کرده است و پیش بینی می کنیم تا پایان دی ماه امسال همه این اعتبار جذب شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به اهمیت جذب مکانیزاسیون و ادوات دنباله بند به عنوان یکی از عوامل دستیابی به افزایش تولید گفت: امسال بی‌سابقه‌ترین سهمیه مکانیزاسیون با جذب یک هزار و ۲۰۰دستگاه تراکتور به خوزستان تعلق گرفت.

وی ادامه داد:بخش کشاوززی استان از مرحله سنتی عبور کرده و به سمت علمی شدن در حرکت است و این مهم مستلزم فناوری ، سرمایه گذاری جدید وبهره گیری از نیروی انسانی توانمند و جوان است.

امیری زاده یکی از چالش های بخش کشاورزی استان را تغییرکاربری اراضی در سال های اخیر عنوان کرد و افزود:یکی از وظایف مهم جهاد کشاورزی خوزستان حفاظت از اراضی کشاورزی برای نسل های آینده است به همین منظور در آینده اجازه نمی دهیم زمین‌های کشاورزی استان طعمه اهدافی غیرازتولید شود و مورد سودجویی قرار گیرد.
ب

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، دامی و شیلات سهم ۱۵درصدی از کل تولیدات کشاورزی کشور دارد و از این حیث در جایگاه نخست کشوری ایستاده است.
ارزش تولیدات سالانه بخش کشاورزی خوزستان بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال است.
گندم ، برنج ، نیشکر ، چغندرقند ، صیفی و سبزی، گل ، خرما ، مرکبات ، کنجد ، کلزا و جو از مهمترین تولیدات زراعی و باغی استان محسوب می‌شود.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.