×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
افزایش تعداد ایستگاه‌های تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی(ره)

عادل دریس شنبه در این خصوص اظهار داشت: به منظور بهره‌گیری بیشتر از توان حمل و نقل ریلی ضمن واگذاری یک باب انبار به بخش خصوصی، توان تخلیه و بارگیری ریلی غلات در مجتمع بندری امام خمینی(ره) نیز افزایش یافت.

وی با تاکید بر لزوم توسعه حمل و نقل چند ریلی با هدف کاهش قیمت تمام شده‌ حمل کالا گفت: سعی می کنیم شرایط لازم برای فعالیت بخش خصوصی در زمینه حمل و نقل ریلی را فراهم کنیم تا از این طریق به افزایش سهم حمل و نقل ریلی کمک کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: مجتمع بندری امام خمینی(ره) با برخورداری از ۱۲۰ کیلومتر راه‌آهن داخلی از مهم ترین بنادر ریل پایه کشور و پیشگام در حمل و نقل ریلی است که طی سال گذشته توانسته بیش از سه میلیون تن کالا از طریق بارگیری تعداد ۵۳ هزار واگن به نقاط مختلف شبکه گسترده ریلی کشور ارسال کند.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در جنوب استان خوزستان واقع است. این بندر با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است. اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در بندر امام خمینی (ره) مستقر است.

بندرامام خمینی (ره) اکنون به عنوان یکی از مهم ترین قطب‌های حمل و نقل منطقه ای به ایفای نقش می پردازد؛ این بندر در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی و الحاق زمین های مجاور، هم اکنون با ۱۱ هزار هکتار مساحت، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.