×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
خروج تمام شهرستان‌ها از وضعیت قرمز کرونا / استانهای رکورددار ابتلا و مرگ

دکتر سیما سادات لاری، گفت: خوشبختانه برای اولین بار شاهد خروج تمامی شهرستان‌های کشور از وضعیت قرمز بیماری هستیم. به طوری که اکنون ۲۰۵ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی یعنی پرخطر و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد، یعنی با خطر متوسط بیماری قرار دارند.

وی افزود: در هفته گذشته میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری و همچنین میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری نسبت به هفته ماقبل دارای روند کاهشی بوده است. میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری در هفته چهارم آذر ماه حود ۹ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز به ترتیب در استان‌های مازندران، کهکیلویه و بویراحمد، تهران، ایلام و اردبیل بوده است. همچنین میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور در هفته چهارم آذر ماه حدود ۱۹.۳ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز در این شاخص به ترتیب در استان‌های اردبیل، یزد، گلستان، زنجان و ایلام بوده است.

لاری ادامه داد: علی رغم خروج شهرستان‌های کشور از وضعیت قرمز و همچنین تداوم روند کاهشی در موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور که مرهون همکاری مردم در عمل به پروتکل‌های بهداشتی، توسعه همکاری‌های بین بخشی و تلاش های شبانه روزی پرسنل نظام سلامت بوده است، وضعیت بیماری در کشور همچنان ناپایدار، حساس و شکننده بوده و هر گونه عادی انگاری شرایط زمینه‌ای را جهت خیز مجدد بیماری فراهم می‌کند.

وی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ایستادگی و رعایت پروتکل‌ها هستیم و امیدواریم با تداوم همکاری مردم در عمل به توصیه های بهداشتی و پرهیز از رفتارهای اجتماعی خطرآفرین و به‌ویژه خودداری از برگزاری هرگونه مهمانی و دورهمی شب یلدا، شاهد ادامه روند کاهشی بیماری در کشور باشیم.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.