×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
بیانیه دو نماینده اهواز درباره معضل آبگرفتگی

در این بیانیه آمده است:

“مردم شریف اهواز، کارون، باوی، حمیدیه با سلام و تحیات

در ابتدا به عنوان خادمان  شما ملت شهیدپرور بر خود لازم می‌دانیم ضمن اظهار همدردی با شما مخدومین بزرگ‌منش، مراتب تاسف عمیق خود پیرامون معضل آبگرفتگی معابر کلانشهر اهواز که در روزهای اخیر رنج و مشقت عمومی را در پی داشته است اظهار نماییم و بدین وسیله به شما اطمینان خاطر می‌دهیم بر اساس وظیفه اخلاقی، شرعی و قانونی خود از هیچ تلاشی به منظور حل این معضل بزرگ، فروگذار نخواهیم کرد و هیچ گونه مماشاتی را نیز در این راه ناهموار بر نخواهیم تابید. بر همین اساس بدین وسیله نکاتی چند در این زمینه را با شما موکلان معظم در میان می‌گذاریم:

با توجه به اثرات مخرب و ویرانگر معضل آبگرفتگی معابر و خیابان‌های مملو از آب‌های سطحی در ایام بارندگی وظیفه خود دانستیم مساله را به صورت ویژه از طریق مکاتبات رسمی، جلسات حضوری و سپس تذکر کتبی به وزیر کشور و رئیس جمهور پیگیری نماییم که در نهایت منجر به صدور دستور علنی رئیس جمهور خطاب به استاندار خوزستان و شهردار اهواز مبنی بر رسیدگی فوری به وضعیت آبگرفتگی گردید اما شوربختانه شهرداری اهواز به عنوان متولی دفع آب‌های سطحی به جای پاسخگویی مستدل و محترم و انجام اقدامات لازم در این خصوص، با فراری رو به جلو از زیر بار مسئولیت شانه خالی نموده است.

به عنوان خادمان مردم بر خود لازم می‌دانیم شهرداری اهواز را از چنین  رویه‌ای که در پیش گرفته، نهی نماییم و به عمل و اقدام سازنده و موثر دعوت نماییم. بدون شک با اعمال مدیریت علمی و کارآمد می‌توان بر کمبودها و کاستی‌های احتمالی  غلبه نمود و با استفاده از حداقل امکانات، حداکثر بهره را برد.

دست کم همانگونه که بسیاری از معضلات شهری از طریق فروش املاک و مستغلات مازاد شهرداری حل و فصل گردید، می‌توان با همین رویه بر مشکل آبگرفتگی و جمع‌آوری آب‌های سطحی به عنوان بزرگ‌ترین چالش شهری فائق آمد و به رنج و محنت کم‌سابقه مردم خاتمه داد.

ضمن اینکه عزل و نصب‌های مبهم در سازمان‌ها و مدیریت‌های زیر مجموعه شهرداری اهواز، نگرانی‌های زیادی را در پی داشته است و این سوال را پیش می‌آورد که در شرایط بسیار وخیم و بحرانی کلانشهر اهواز، در حالی که حل معضل آبگرفتگی ثبات مدیریتی را می‌طلبد؛  عزل و نصب‌های شبانه دو ماه پیش که ۱۲ شهردار و مدیرعامل سازمان جابه‌جا شدند و جابه‌جایی دو مدیر آن هم درست یک روز قبل از بارندگی‌های اخیر و  وقوع بحران آبگرفتگی چه معنایی دارد؟

آیا یک مدیر در مقطع  چند ماهه فرصت کافی برای اثبات کارآمدی یا ناکارآمدی داشته است؟ اگر ملاک شایستگی و کارآمدی است پس در پیش گرفتن چنین رویه‌ای، خبر از وضعیتی مبهم و خطرناک در پس پرده مدیریت شهری  می‌دهد که همین امر، پرداختن به مشکلات و نابسامانی‌ها و معضلات شهری نظیر آبگرفتگی را با اختلالاتی عمیق مواجه نموده است.

ضمنا لازم به ذکر است شب گذشته پس از بازدید میدانی که به عمل آمد، جلسه‌ای اضطراری با حضور استاندار خوزستان، فرماندار اهواز، مدیریت بحران، مدیران آبفا و شهرداری اهواز تشکیل شد و مقرر گردید از این پس دستگاه‌های ذیربط بالاخص شرکت آب و فاضلاب استان بنا بر تعهدات خود برای رفع این بحران، اقدامات لازم در خصوص حل آبگرفتگی معابر را به صورت فوری و جدی در دستور کار خود قرار دهند. ما نمایندگان به عنوان وکلای امین شما هم بر اساس تعهد خود بر انجام این امر مهم نظارت دقیق خواهیم داشت.”

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.