×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
دلیل توقف ساخت فرودگاه جدید اهواز از زبان استاندار

غلامرضا شریعتی در مراسم افتتاح پروژه‌های فرودگاه بین‌المللی اهواز اظهار کرد: پروژه‌های بسیاری در حوزه راه از جمله در بندر امام، کمربندی ماهشهر به هندیجان، محور دوخطه راه آهن اهواز به اندیمشک و ترمینال فرودگاه آبادان رو به اتمام هستند و امیدواریم با حضور وزیر راه و شهرسازی در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری برسند.

وی افزود: امیدواریم به زودی برای آغاز عملیات اجرایی محور ایذه به لردگان، نیز شاهد حضور وزیر راه در خوزستان باشیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: امیدواریم دو فرودگاه مسجدسلیمان و بهبهان با توجه به اعتباری که برای آن‌ها فراهم شده است نیز برای پرواز آماده شوند و امور پروازی مربوط به این دو فرودگاه پیش از پایان دولت انجام شود تا بتوانیم زیرساخت‌های استان را ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به وضعیت فرودگاه فعلی اهواز بیان کرد: ساخت سالن پروازهای خارجی فرودگاه اهواز مدتی متوقف شده بود و تصمیم مدیریتی برای ساخت آن گرفته نمی‌شد اما خوشبختانه با تلاشی که انجام شد، امروز شاهد افتتاح این سالن هستیم.

شریعتی افزود: پیش از احداث این سالن، فرودگاه اهواز ظرفیت این تعداد مسافر را نداشت و شرایط نامساعدی داشت و خدماتی که باید به مسافران در فرودگاه داده می‌شد، متناسب با حجم عملیات و هزینه مردم در مقایسه با سایر فرودگاه‌ها نبود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اهواز نیاز به یک فرودگاه جدید متناسب با شرایط مسافری امروز دارد، گفت: برای ساخت فرودگاه جدید اهواز زمین اختصاص داده شده اما به دلیل تحریم‌ها روند احداث آن متوقف شده است.

وی بیان کرد: در این زمینه و با توجه به توقف ساخت فرودگاه جدید اهواز، نیاز است که کارهای توسعه‌ای در حد توان در فرودگاه فعلی انجام شود تا شرایط ارائه خدمات متناسبی برای مردم فراهم شود.

شریعتی گفت: توافقاتی انجام شده است تا ۱۴ محل توقف برای توقف هواپیماها برای فرودگاه فعلی اهواز فراهم شود و در این زمینه، دو مجموعه هوانیروز و نفت، همکاری‌های بسیار خوبی داشته‌اند.

وی افزود: با وقوع پدیده ریزگردها و مه شدید، پروازهای اهواز دچار مشکل می‌شوند که در این خصوص دستگاه‌هایی فراهم شده تا پروازها با شرایط بهتری انجام شوند.

استاندار خوزستان گفت: برای افزایش شعاع دید و انجام اقدامات لازم در این زمینه نیاز است که فرودگاه اهواز به مدت ۲۰ روز بسته شود؛ تعهد این موضوع را داده‌ایم تا این کار انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات باید انجام شود زیرا تا زمانی که فرودگاه فعلی اهواز وجود دارد، باید تاب‌آوری آن را بالا برد تا نگرانی و اضطراب مردم در مقاطع زمانی مختلف به حداقل برسد. امیدواریم مسیر توسعه‌ای که وزارت راه و شهرسازی در خوزستان آغاز کرده است نیز با قدرت ادامه یابد.

به گزارش ایسنا، مجتبی یوسفی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی با ادغامی که در آن صورت گرفته به اندازه چند وزارت خانه کار می‌کند.

وی افزود: فرودگاه فعلی اهواز حدود ۲۷۰ هکتار و با ۲۵ پرواز ورودی و خروجی، چهارمین فرودگاه کشور است. لازمه توسعه در هر منطقه، زیرساخت است و اگر برای توسعه زیرساخت وجود نداشته نباشد؛ همه حرف‌ها شعار خواهد بود.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرودگاه فعلی اهواز قابلیت توسعه دارد و حتی این قابلیت را داشت که به عنوان هاب منطقه جنوب غرب در زمینه تجارت مورد استفاده قرار بگیرد.

یوسفی با بیان اینکه استان خوزستان در زیرساخت‌ها عقب مانده است، گفت: فرودگاه اهواز با یک باند در حال خدمات‌دهی است و باید توسعه آن‌ در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: احداث فرودگاه جدید در اهواز با توجه به شرایط اقتصادی که به بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تقریبا نشدنی است و باید همین فرودگاه فعلی را توسعه داد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه خوزستان در حوزه راه روستایی و آزادراه از نظر شاخص‌ها وضعیت خوبی ندارد و باید در این سال پایانی دولت تلاش شود که این مشکلات رفع شوند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.