×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
با این قیمت‌ها، کمتر کسی میوه کیلویی می‌خرد

عبدالرضاجمالی‌پور اظهار کرد: در حال حاضر میوه در بازار برای شب یلدا فراوان است و مشکلی از نظر وفور میوه در بازار وجود ندارد اما مساله اصلی در این روزها، گرانی میوه است که هر کسی توان خرید آن را ندارد.

وی افزود: قیمت میوه در بازار در مقایسه با سال گذشته به شدت بالا رفته و این مساله باعث شده توان خرید مردم کاهش پیدا کند و از هر ۱۰۰ نفر، شاید تنها دو نفر خریدار میوه باشند و باقی مردم تنها نگاه می‌کنند و امکان خرید ندارند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز تصریح کرد: وضعیت قیمت میوه در بازار به شکلی شده که برخی از مردم به صورت دانه‌ای میوه می‌خرند و کمتر افرادی هستند که میوه را کیلویی خریداری می‌کنند.

جمالی‌پور عنوان کرد: قیمت هر کیلوگرم نارنگی که سال گذشته حدود ۳ هزار تومان بود اکنون به بیش از ۱۳ هزار تومان و هر کیلوگرم موز نیز که پارسال حدود ۱۰ هزار تومان بود اکنون به بالای ۳۸ هزار تومان رسیده است. پرتقال شمال هر سال حدود ۴ تا ۵ هزار تومان بود اما اکنون قیمت آن به بالای ۱۳ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: این رشد قیمت به شکلی است که باید گفت واقعا هیچ کسی توان خرید میوه را با چنین قیمت‌هایی ندارد و این مساله تنها مربوط به شب یلدا و یا قبل از آن نیست؛ قیمت میوه کلا بالا رفته است و شرایط را برای فروشنده و خریدار دشوار کرده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز خاطرنشان‌کرد: این افزایش قیمت، فروشندگان میوه را نیز به شدت دچار مشکل کرده است زیرا وقتی قیمت میوه بالا باشد، مشتری چندانی نیست و میوه نیز به سرعت خراب و فروشنده متضرر می‌شود.

 

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.