×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
به فکر فرودگاه جدید اهواز نیستیم / آخرین جزئیات راه‌آهن شلمچه – بصره

محمد اسلامی در مراسم افتتاح پروژه‌های فرودگاه بین‌المللی اهواز اظهار کرد: ان‌شاءالله طرح توسعه فرودگاه فعلی اهواز را پیش ببریم زیرا به فکر فرودگاه جدید اهواز نیستیم و باید تلاش کنیم همه کارها را در همین فرودگاه پیش ببریم.

وی افزود: بحث و مسائل مربوط به هوانیروز برای توسعه فرودگاه فعلی اهواز قابل حل است و در این زمینه توافقات لازم نیز توسط استاندار خوزستان حاصل شده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: باید گام‌های بعدی برای تکمیل توسعه فرودگاه فعلی اهواز برداشته شود. در دو سال گذشته، دید مجاز این فرودگاه ۱۲۰۰ متر بود اما اکنون در حال نزدیک شدن به ۶۰۰ متر است.

وی گفت: ارتقای سطح فرودگاه و نصب سیستم‌های جدید آن، فرودگاه اهواز را به فرودگاهی در خور شان مردم تبدیل کرده است. باید مدیریت در فرودگاه شهید سلیمانی اهواز، زیبنده نام شهید سلیمانی باشد و بتوانیم در این فرودگاه، انقلابی‌تر کار کنیم و فرصت‌ها را از دست ندهیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: هیچگونه اختلاف دیدگاه و برداشتی با نمایندگان و مسئولان استان خوزستان نسبت به مسائل استان وجود ندارد. باید تلاش شود که از منابع به صورت بهینه استفاده شود و در بستر زمان، منابع را به شکلی هزینه کنیم تا آثار آن برای مردم ملموس و قابل مشاهده باشد.

وی گفت: تا پایان دولت حداقل ۲۰۰ کیلومتر به بزرگراه‌ها و حدود ۵۰۰ کلیومتر راه روستایی به راه‌های استان خوزستان افزوده خواهد شد.

اسلامی تصریح کرد: در بحث ریلی نیز اخیرا توافقاتی با دولت عراق داشته‌ایم تا راه آهن شلمچه را به بصره متصل کنیم؛ این طرح آماده کلنگ‌زنی است و سرمایه‌گذار و پیمانکار آن نیز مشخص شده است.

وی افزود: امیدواریم با تعامل یکپارچه‌ای که وجود دارد، بتوانیم این پروژه را آغاز کنیم زیرا این طرح، یکی از پروژه‌های مهم استان خوزستان است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مهمترین نیاز خوزستان در شهرها بحث جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی است تا مردم آسیب نبینند. در این خصوص باید اجازه دهیم که شرکت فاضلاب کار خود را بکند و کسی دریچه فاضلاب را باز نکند تا آب باران از آن عبور کند و برای مردم گرفتاری درست کند.

وی افزود: به آنچه در خصوص بحث بازآفرینی شهری برای اهواز و آبادان و خرمشهر قول داده‌ایم نیز عمل خواهیم کرد.

 

 

منبع: ایسنا

  1. ناشناس

    راه آهن بصره به شلمچه از مهمترین طرح های ریلی کشور است که ایران و بقیه کشورهای آسیایی را به غرب آسیا !!! و عراق را به چین و شرق و شمال آُسیا و اروپا متصل می کند !!! پروژه ای که برای آغازش باید تمام فرصت ها و فشارها استفتده کرد تا نتیجه حصال شود انشاالله انشاالله انشاالله !!!!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.