×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
اختصاص بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال به بازسازی منازل آبگرفته خوزستان

امید بن‌عباس اظهار کرد: در پی بارندگی شدید در خوزستان، شاهد آبگرفتگی در برخی نقاط شهر چمران، بندر امام خمینی و مناطقی از اهواز بودیم که حدود سه روز طول کشید. به منظور پرداخت خسارت به مردمی که آب وارد منازل‌شان شده بود، استاندار خوزستان مذاکراتی با هیات دولت داشت.

وی افزود: طبق مصوبه هیات دولت، ۲ هزار و ۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به صورت هزینه‌ای برای بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده ناشی از آبگرفتگی مناطق مسکونی خوزستان در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: کمک بلاعوض جهت نوسازی تا سقف یک هزار واحد مسکونی در مناطق شهری، به ازای هر واحد تا سقف ۲۰ میلیون تومان، کمک بلاعوض جهت تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی و تجاری به ازای هر واحد تا سقف ۱۵ میلیون تومان، کمک بلاعوض جهت تامین لوازم معیشتی شامل لوازم خانگی و سرمایه‌ای واحدهای مسکونی آسیب‌دیده به ازای هر واحد تا سقف ۱۵ میلیون تومان و کمک‌هزینه اسکان موقت تا سقف یک هزار واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد تا ۲۰ میلیون تومان مصوب شده است.

بن‌عباس بیان کرد: همچنین ۴ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت با سود و کارمزد ۴ درصد در مناطق روستایی و با سود ۵ درصد در مناطق شهری با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ضمانت زنجیره‌ای پرداخت می‌شود. بدهی، معوقات و چک برگشتی احتمالی آسیب‌دیدگان نیز مانع از دریافت تسهیلات نخواهد شد.

وی افزود: سقف تسهیلات بازسازی اماکن مسکونی شهری ۱۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۵ ساله، تعمیر اماکن مسکونی و تجاری شهری و روستایی با ۳۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۵ ساله و تامین لوازم معیشتی تا سقف ۳۰ میلیون تومان با بازپرداخت هفت ساله در نظر گرفته شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: باید در مدت زمان مشخص، این تعهد دولت را در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار آسیب‌دیدگان قرار دهیم. خوشبختانه در پی آبگرفتگی امسال واحد آسیب‌دیده که احداثی تلقی شود یعنی دچار تخریب شده باشد نداشتیم اما به دلیل اینکه برخی واحدهای مسکونی دچار آبگرفتگی، کد ارتفاعی پایین‌تری دارند یا در سکونت‌گاه‌های غیررسمی واقع هستند، نوسازی یک هزار واحد پیشنهاد داده شد که برای احداث این منازل اقدام خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.