×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
مهمانی شب یلدا، میدان دست و پنجه نرم کردن با کرونا

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا و وضعیت نارنجی شهر اهواز اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده، با همراهی مردم و سایر دستگاه‌ها، در وضعیت نسبی و پایدار به سر می‌بریم اما این وضعیت پایدار فعلی، شکننده است.

وی افزود: با آغاز فصل سرما و سردتر شدن هوا، امکان تشدید بیماری‌های ویروسی فصلی وجود دارد و هر تجمع نیز موجب انتشار بیشتر ویروس می‌شود و بنابراین هرگونه نشست و دورهمی‌های خانوادگی و فعالیت بازارچه‌های محلی می‌تواند این وضعیت نسبی فعلی را به خطر بیندازد و باعث نگرانی کادر درمان شود.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به نگرانی از تشدید انتشار ویروس در دورهمی‌های شب یلدا گفت: عامل بیش از ۵۰ درصد از موارد ابتلا در پیک اول و پیک دوم کرونا، نشست‌ها و محفل‌های خانوادگی بوده و بنابراین انتظار می‌رود که مردم، شب یلدا را به صورت مجازی برگزار کنند.

وی افزود: محفل‌های دسته جمعی در شرایط فعلی به هر بهانه‌ای از جمله شب یلدا، دست و پنجه نرم کردن با بیماری و ویروس کرونا است؛ اگر دورهمی‌ها و شب‌نشینی‌ها شکل بگیرند قطعا ١۴ روز بعد علائم خود را نشان خواهد داد و بیمارستان‌های ما با سیل مراجعه‌کنندگان روبه‌رو خواهند شد؛ این موضوع باعث نگرانی ما شده است.

احمدی‌بلوطکی بیان کرد: اکنون همه نگرانی ما در خصوص شب یلدا است؛ اگر مردم دورهمی‌های خانوادگی و شب‌نشینی‌ها و جلسات خانوادگی را به صورت مجازی برگزار کنند و این اجازه را بدهند که وضعیت پایدار فعلی تداوم پیدا کند، بیماری کنترل خواهد شد اما در غیر این صورت، خدای ناکرده نگرانی‌های ما در خصوص تشدید ابتلا و بالا رفتن آمار فوتی‌ها، شادی‌های ما را به عزا تبدیل می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت فعالیت و شلوغی بازارچه‌ها در آستانه مناسبت‌ها گفت: از کسبه بازارچه‌های محلی و اصناف انتظار می‌رود که تمام تلاش خود را بکنند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام پیش رو، وضعیت ثبات نسبی که در بازارچه‌ها برقرار است همچنان تداوم یابد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز افزود: یک بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری باعث تشدید مجدد این بیماری می‌شود و ثبات نسبی را می‌شکند. امید است که تجربه موفق و همراهی مردم در هفته‌های گذشته همچنان ادامه یابد؛ خود مردم نیز می‌دانند که نتیجه آن همراهی باعث شرایط پایدار فعلی شده است.

وی بیان کرد: در ماه‌های گذشته در غرب اهواز، روزانه هر مرکز نمونه‌گیری سرپایی کرونا بیش از ١۵٠ مراجعه‌کننده داشت اما اکنون در بعضی روزها حتی پنج مراجعه‌کننده نیز نداریم که باعث خوشحالی است و نشان‌دهنده رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.