×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
جزئیات تسهیلات برای خسارت‌دیدگان آبگرفتگی خوزستان

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جلسه قرارگاه براورد خسارات مناطق آب گرفته با بیان اینکه دولت روز چهارشنبه پیشنهاد استان مبنی ‌بر تامین خسارت و بازسازی مناطق آب گرفته را مصوب کرد گفت: برای مناطقی که باید مجدد احداث شوند، تا سقف هزار واحد مسکونی پیشنهاد و مصوب شد ۲۰ میلیون تومان برای منزل و ۲۰ میلیون تومان برای زمانی که خانه در حال ساخت خواهد بود و ۱۵ میلیون تومان نیز برای لوازم معیشتی در نظر گرفته شده است که در مجموع ۵۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به آنها اختصاص خواهد یافت.

وی همچنین افزود:۱۶۰ میلیون تومان نیز وام با بهره ۵ درصد خواهد بود که ۱۳۰ میلیون تومان آن با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۳۰ میلیون تومان دیگر بازپرداخت ۷ سال خواهد داشت که در مجموع با مبالغ بلاعوض مبلغ ۲۱۵ میلیون تومان خواهد شد.

شریعتی یادآور شد: سیمان تمامی منازل اعم از تعمیری و احداثی رایگان بوده که از طریق بنیاد مستضعفان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

استاندار خوزستان افزود: برای منازل و مراکز تجاری که نیاز به تعمیر دارند نیز سی میلیون تومان بلاعوض و ۶۰ میلیون تومان وام کم بهره در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد:دولت ۵۰ درصد اعتبار را به بنیاد مسکن تخصیص داده است و بنیاد مسکن هم سریعاً وارد عمل شده و در حال ارزیابی میزان خسارات می باشد.

شریعتی بیان کرد: در حال حاضر بنیاد مسکن ۵ میلیارد تومان از تنخواه خود در اختیار بنیاد مسکن استان قرار داده و امیدواریم پس از تکمیل پرونده ها اقدامات لازم جهت تعمیر و احداث صورت می گیرد و تسهیلات مذکور در اختیار خانواده های خسارت دیده قرار گیرد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: برای پرداخت این تسهیلات لازم است تا بانک مرکزی بانک‌های عامل را مشخص کند اما بودجه لازم برای پرداخت بلاعوض ها توسط دولت تامین شده و جای نگرانی وجود ندارد.

وی گفت: امیدوارم شرایط زندگی خانواده های خسارت دیده در مباحث معیشتی و تعمیر یا ساخت منازل با پرداخت مبالغ بلاعوض و تسهیلات کم بهره زودتر به حالت عادی بازگردد.

نماینده عالی دولت در پایان گفت: علاوه بر کمک ۳۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به مناطق بندر امام خمینی (ره)، چمران و دیگر مناطق که به زودی تصمیم گیری های لازم جهت نحوه هزینه کرد آن انجام خواهد گرفت،دولت نیز علیرغم تمامی مشکلات و شرایط موجود و تحریم هایی که با آنها روبروست،در بلایای طبیعی و مشکلات دیگر، همچون گذشته در کنار مردم خواهد بود.

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.