×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
پیش‌بینی ماندن ملخ‌های مهاجم تا سال آینده در خوزستان

تورج نوروزی  با بیان اینکه از ابتدای ورود ملخ به استان تاکنون شرایط پایدار است، اظهار کرد: اکنون ملخ‌های مهاجم به صورت پراکنده در شهرهای حاشیه مانند خرمشهر، آبادن، ماهشهر، هندیجان و بخش‌هایی از بهبهان، وجود دارند.

وی افزود: حدود ۱۵۲ اکیپ پایش ملخ در شهرهای مختلف استان در حال رصد ورود ملخ‌ها هستند اما شرایط نشان می‌دهد ملخ‌ها در حد نورم مبارزه نیستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: زمانی که دستهجات هجومی ملخ مهاجم در حد ۵۰ ملیون، ۱۵۰ میلیون و ۲۰۰ قطعه وارد منطقه می‌شوند یک مرتبه منطقه را تاریک می‌کنند.

نوروزی با بیان اینکه احتمال ورود به این شکل وجود دارد، عنوان کرد: این شرایط بستگی به وضعیت جوی وجهت بادها در کشورهای جنوبی  مثل عربستان، یمن و بخش‌هایی از آفریقا دارد چرا که زمانی که جهت باد به سمت ما باشد کمک بیشتری به حرکت ملخ‌ها می‌کنند.

وی بیان کرد: وجود ملخ‌های مهاجم به صورت پراکنده امکان تاثیر گذاری روی مزارع دارد اما امکان سمپاشی آن‌ها وجود ندارد.

نوروزی در رابطه با مدت زمان حضور ملخ‌های مهاجم در خوزستان، گفت: پیش‌بینی ما این است که این وضعیت تا اردیبهشت و خردادماه سال آینده ادامه پیدا کند و هر آنی ممکن است در این محدوده زمانی هجوم صورت بگیرد با این حال سموم و سمپاش‌های کامل را آماده کردیم.

وی عنوان کرد: استان‌های خوزستان، بوشهر و هزمزگان سنگر مبارزه با ورود ملخ‌ها هستند و اگر در استان خوب عمل کنیم از ورود ملخ  به استان‌های مرکزی جلوگیری کرده‌ایم.

 

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.