×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
چهار شهر خوزستان در صدر آمار مرگ ومیر بیماری‌های غیرواگیر قرار دارند

غلامرضا شریعتی دوشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی در سرسرای اداری استانداری خوزستان بیان کرد: فرمانداران این شهرستان ها باید در نشست‌های بعدی شورای سلامت دعوت شوند تا اقدام لازم را برای کنترل و مقابله با این بیماریهای غیر واگیر را در این شهرستان ها انجام دهند.

وی افزود: رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز باید کمیته‌ای پژوهشی تشکیل دهد تا آماروعوامل مرگ ومیر بالا در این شهرستان ها به دقت آنالیز و رصد شود.

شریعتی در ادامه گفت: درسند ملی سلامت، وظایف همه ارگان‌ها مشخص شده اما شهرداری، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش وظایف سنگین‌تری به عهده دارند.

مصرف بالای فست فود در خوزستان

استاندار خوزستان گفت: طبق گزارش مراکز بهداشتی مصرف برخی مواد غذایی مانند فست فود در استان بالا و مصرف دیگر مواد غذایی مانند میوه و سبزیجات پایین است.

وی با بیان اینکه تبلیغ و اطلاع رسانی در این زمینه صورت نمی‌گیرد و فقط در حد مطرح شدن در نشست‌ها باقی مانده که اثربخش نیست اضافه کرد: باید برنامه‌ای رسانه ای در این خصوص تنظیم شده و از تجربه کشورهای توسعه یافته در این زمینه استفاده شود.

زنگ خطر کم تحرکی و چاقی

استاندار خوزستان در ادامه این نشست با اشاره به اینکه زنگ خطر کم تحرکی ، چاقی ومصرف بالای فست فود به صدا در آمده گفت: لازم است کمیته ای متشکل از دانشگاه علوم پزشکی اهواز، سازمان ورزش و جوانان، سازمان‌های مردم نهاد، آموزش و پرورش، اداره کل اموراجتماعی و اداره کل امورشهری تشکیل شود تا تصمیم لازم را به ویژه در زمینه آگاهی بخشی به مردم اتخاذ کنند.

وی در ادامه به نقش ورزش و تغذیه سالم درپیشگیری از بروز بیماری دیابت اشاره کرد و افزود: باید مردم را از تحمیل شدن هزینه توجه نکردن به هشدارهای حوزه سلامت در این زمینه آگاه کرد.

شریعتی اظهار داشت: میزان چاقی در کشور رو به افزایش است وبه دانش آموزان و کودکان رسیده که بیماری کرونا و آموزش غیر حضوری این وضعیت را تشدیده کرده است.

استاندار خوزستان گفت: آموزش و پرورش باید از تمام ظرفیت‌های خود به ویژه ظرفیت سامانه شاد در این زمینه استفاده کند و در رابطه با علل بیماری دیابت دوره‌های آموزشی برای همه طبقات جامعه از خانواده تا کارمندان ارائه شود.

وی ادامه داد: انتظار می رود در سطح شهر نیز سازمان‌های مردم نهاد در این راستا پیشگام شوند و هیات ورزش‌های همگانی یا شهرداری نیز باید به جای ممانعت از فعالیت های آموزشی این سازمان‌ها از آنها پشتیبانی کرده و شرایط لازم را برای آنها مهیا کنند.

شریعتی در ادامه اظهار داشت: از دانشگاه‌های علوم پزشکی انتظار می رود کالاهای آسیب رسان به مصرف کننده را مشخص کنند و تبلیغات در رابطه با مصرف اینگونه مواد غذایی مضر باید به

گونه ای باشد که اینگونه مواد غذایی به یک ضد ارزش تبدیل شوند.

استاندار خوزستان از دانشگاه علوم پزشکی اهواز خواست با همکاری رسانه‌ها، فضای مجازی و تبلیغات محیطی در این زمینه اقدام کند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.