×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کاهش تدریجی بیمارستان‌های پذیرش‌کننده کرونا در خوزستان

دکتر فرهاد سلطانی با اشاره به آخرین وضعیت مراجعه به بیمارستان‌ها و بستری بیماران مبتلا به کرونا در اهواز اظهار کرد: در حال حاضر روند مراجعه به بیمارستان رازی اهواز به عنوان مرجع پذیرش این بیماران، کاهش یافته و مانند گذشته از نظر تعداد تخت، تحت فشار نیستیم.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد تخت‌های ICU بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان رازی اهواز اشغال است، افزود: در بیمارستان رازی، ۴۲ تخت ICU برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده که تا دو شب پیش، دو سه تخت خالی بودند.

سلطانی گفت: از حدود ۹۰ تخت عادی بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان رازی اهواز نیز ۵۰ تخت پر است و مشکل خاصی از نظر پذیرش بیماران نداریم.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در مجموع ۳۲ درصد تخت‌های دولتی و غیردولتی خوزستان به بیماران کووید – ۱۹ اختصاص دارند.

وی بیان کرد: همچنان بیماری وجود دارد. وضعیت خوزستان از نظر کرونا بد نیست اما وضعیت آینده قابل پیش‌بینی نیست؛ قبلا هم شاهد کاهش موارد بیماری بودیم اما موارد بیماری افزایش یافت.

سلطانی با تاکید بر لزوم ادامه جدی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افزود: در برنامه داریم به تدریج تعداد بیمارستان‌های پذیرش‌کننده بیماران مبتلا ۰به کرونا را کاهش دهیم. با توجه به کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها، در حال کاهش تخت‌های بیمارستانی و بخش‌های پذیرش‌کننده بیماران مبتلا به کرونا هستیم.

وی گفت: تعداد تخت‌های در نظر گرفته شده برای بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان گلستان اهواز از ۳۵ تخت به هشت تخت کاهش یافته است. اشغال تخت در ICU بیمارستان سینا نیز ۸۰ تا ۹۰ درصد است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: با توجه به تجربه‌ای که در خصوص وضعیت بیماری به دست آورده‌ایم، حتی اگر تعداد بیمارستان‌ها یا تخت‌های پذیرش‌کننده بیماران مبتلا به کرونا کاهش یابند آمادگی برای ارائه خدمات مجدد در این مراکز وجود دارد.

وی در خصوص پیک زمستانه بیماری نیز تصریح کرد: کاهش رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری و همچنین حضور در اجتماعات می‌تواند در تشدید وقوع پیک زمستانه تاثیرگذار باشند. از مردم می‌خواهیم که مراعات کنند و دورهمی شب یلدا را برگزار نکنند تا بیماری تشدید نشود.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.