×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
با اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده در طول یکسال گذشته طول دوره آبگرفتگی ها و تعداد مناطق درگیر بحران کاهش یافت

سعید رضوانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان شنبه ۲۲ آذرماه در مصاحبه با رادیو گفتگو در خصوص آبگرفتگی های اخیر در استان گفت: خوزستان استانی سیلاب خیز و جلگه ای است و در طول تاریخ خوزستان محل سیلاب های مکرر بود.

وی افزود: در طول بیست سال اخیر به دلیل خشکسالی‌های متناوب در کشور و استان شاهد مشکلات زیادی بودیم ،اما در دو سال اخیر به دلیل بارش رحمت الهی با تمام برکات و نعماتی که برای کشاورزی استان داشته و در عین حال تبعاتی از جمله آبگرفتگی برخی از معابر و منازل مسکونی را در پی داشت.

رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان ادامه داد: سال گذشته متاسفانه شاهد آبگرفتگی در مناطق وسیعی از شهر های اهواز ، کوت عبدالله، آبادان ، خرمشهر و ماهشهر بودیم و با اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده در طول یکسال گذشته و با وجودی که حجم بارش های امسال بیشتر از سال ۹۸ بود ، طول دوره آبگرفتگی ها و تعداد مناطق درگیر بحران کاهش یافت.

رضوانی توضیح داد: در شروع بارش ها در یک برنامه ضربتی ابتدا منازل آسیب دیده را ظرف مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت از آب تخلیه کردیم و ظرف ۲ تا ۴ شبانه روز معابر و خیابان های آبگرفته تخلیه شدند و از ده روز پیش تا امروز وضعیت به حالت عادی بازگشته و منطقه دچار آبگرفتگی در استان نداریم.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان اظهار داشت: بر خلاف برخی از استان ها که بروز سیلاب ها متاسفانه موجب مصدومیت و فوت تعدادی از هموطنانمان شد در خوزستان موارد فوتی و مصدوم نداشتیم و با همکاری همه بخش ها از جمله سازمان آب و برق ،آبفا و شهرداری و نیروهای مردمی شرایط کنترل شد.

رضوانی تصریح کرد: در بارش های سنگین‌ امسال شهرهای کوت عبدالله، آبادان ، خرمشهر و ماهشهر دچار کمترین مشکل شدند و در شهر بندرامام با میانگین بارش سالانه ۱۷۰ میلیمتر در مدت دو روز بالغ بر۱۶۲ میلیمتر بارندگی رخ داد که با توجه به مسطح بودن زمین و عدم نفوذپذیری خاک برای هموطنان در این شهر مشکلاتی پیش آمد که با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در کوتاهترین زمان ممکن آب به بیرون از شهر هدایت شد و بالغ بر ده هزار بسته غذایی بین مردم آسیب دیده توزیع شد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: دولت نیز مصوبه خوبی برای جبران خسارتها در بخش عمومی و مسکونی داشته است که روز چهارشنبه در دولت مصوب شد و بررسی خسارتها نیز به زودی آغاز میشود.

رضوانی در پاسخ به پرسش مجری برنامه در خصوص راه های ارسال کمک های مردمی به خوزستان اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر بحران کنترل شده است و استان به کمک های مردمی نیاز ندارد اما جا دارد اقدامات نیکوکارانه ای که در ایام کرونا در استان انجام شده بیش از پیش تبیین شود از جمله اقدام شایسته و آموزنده راننده تپسی خوزستانی که از دریافت کرایه خود از پرستاران شاغل در بخش کرونا چشم پوشی کرد اخیرا بازتاب خوبی در فضای مجازی و رسانه ای داشته است که شایسته تقدیر است.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.