×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
نمایندگان خوزستان: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رفع اشکال و تکمیل می‌شود

نشست بررسی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری به دعوت شورای ائتلاف نیروهای انقلابی خوزستان و با حضور مجمع نمایندگان خوزستان و نماینده ولی‌فقیه خوزستان برگزار شد.

در این نشست نمایندگان استان به استثنای نمایندگان دزفول و شوش حاضر بودند و همچنین با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و مسوولان شرکت جهاد نصر ابعاد مختلف طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام جلیل علی‌نژاد رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی خوزستان، در این نشست اظهار کرد: هرکدام از نمایندگان برای اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری پیگیری دارند اما هدف از این نشست ایجاد همصدایی و بهره‌گیری از نظرات مسوولان و کارشناسان طرح جهت پیشبرد اجرای کار است.

جلیل مختار نماینده آبادان نیز در این نشست اظهار کرد: توجه بیشتر سیستم های نظارتی به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری شاید به دلیل ضعف و اشکالات فنی در اجرای فاز اول بوده باشد؛ این  اشکالات به ویژه در زمینه عدم تکمیل شبکه توزیع آب مزارع ، عدم کارایی زهکش‌ها و نواقص تسطیح اراضی است.

ابراهیم متینیان نماینده رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه عده ای به دلایلی عملا نمی‌خواهند طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به سرانجام برسد، عنوان کرد: تعاملی بین دو وزارت مجری طرح نیست و به ویژه وزارت نیرو عزمی برای اجرا ندارد که باید پیگیری مضاعفی در این راستا صورت گیرد.

حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر عزم مجمع نمایندگان برای تخصیص اعتبار طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، اظهار کرد: همواره در خوزستان اتاق فکر و تشکیلاتی که نمایندگان را راهنمایی و پشتیبانی تخصصی کند مفقود بود که این کار شورای ائتلاف مهم است و امیدواریم این تعامل و همدلی تداوم یابد.

لفته احمد نژاد نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی و سید مجتبی محفوظی نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به موارد متعددی از اشکالات طرح، بر رفع نواقص اجرای آن تاکید کردند.

حبیب آقاجری نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی نیز عنوان کرد: بحث مطالبه ما باید برای اجرای ۸۸۰ هکتار بر مبنای دستور مقام معظم رهبری باشد؛ ماهشهر در فاز اول طرح دیده نشده و در فاز دوم نیز مساحت کمی درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به مشکل بیکاری در حوزه انتخابیه خود، گفت: می توانیم برای افزایش سهم ماهشهر، از صنایع منطقه حداقل ۵۰ درصد اعتبارات مورد نیاز را جذب کنیم.

قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه دستور مقام معظم رهبری برای اجرای این طرح در دهلاویه صادر شده گفت: دشت آزادگان منطقه هدف نخست طرح ۵۵۰ هکتاری بوده و تاکید مقام معظم رهبری بر حوضه کرخه و جنوب کرخه بود.

وی خواستار افزایش سهمیه دشت آزادگان در فاز دوم شد و بیان کرد: لازم است جهاد نصر فاز اول طرح را آسیب شناسی و نواقص اجرایی را رفع کند.

شبیب جویجری نماینده اهواز، باوی حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در اسفند ۷۵ تصویب شد، اظهار کرد: رهبر انقلاب ده سال بعد در دهلاویه فرمودنر اگر طرح اجرا شده بود، چهره خوزستان دگرگون می‌شد.

وی گفت: این طرح یک دهه مغفول ماند و از سال ۸۸ فاز اجرایی گرفت اما از سال ۹۴ برخی جهت تکمیل آن وقت کشی کردند که هدف آنها عدم تخصیص حق‌آبه و اجرای انتقال آب کارون بوده است‌.

سید کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در این نشست با تاکید بر هم‌صدایی نمایندگان مجلس، مسوولان و نخبگان استان جهت پیگیری مشکلات، گفت: مجمع نمایندگان جهت پیگیری اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری با وزیر جهادکشاورزی، وزیر نیرو و رییس برنامه و بودجه جلساتی را برگزار می‌کند.

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.