×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
۲۵ برابر ۹ سال گذشته هزینه جمع‌آوری آبهای سطحی کرده‌ایم/دولت اعتبار ویژه‌ای باید اختصاص دهد

موسی شاعری شهردار کلانشهر اهواز در جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان بازرسی کشور اظهار کرد: امسال ۲۵ برابر میانگین سالانه از سال ۹۰ تاکنون، برای طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی هزینه کردیم که حدود ۵۵ میلیارد تومان شده است.

وی با اشاره به محدودیت‌های مالی شهرداری‌ها افزود: نیاز اصلی اجرای شبکه دفع آب‌های سطحی، چندین هزار میلیارد تومان است، که فاز یک مطالعات آن نیز انجام شده است. ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه مصوب شورای شهر برای شهرداری است که در آن ۴۲ میلیارد تومان برای آب‌های سطحی پیش‌بینی شده ولی ما ۵۵ میلیارد تومان برای آن هزینه کرده‌ایم.

وی با ذکر این نکته که طراحی شبکه فاضلاب در اهواز نیاز به بازنگری دارد، بیان کرد: وزارت نیرو نباید بگوید ما فاضلاب شهری را می‌زنیم و شهرداری هم خودش برای دفع آب‌های سطحی فکری کند. با توجه به شرایط اقتصادی کشور و شهرداری‌ها، به نظر می‌رسد این نگاه بخشی نگری است.

شاعری ادامه داد: آبفا شبکه جامع فاضلاب اهواز را به شکل مجزا طراحی کرده، و حتماً ملاحظاتی نیز داشته است. شرکت آبفا علاوه بر درآمدهای محلی خودش از درآمدهای دولت هم بودجه می‌گیرد اما اینکه شهرداری‌ها از کجا باید هزینه کنند، در برنامه‌ریزی برای دفع آب‌های سطحی دیده نشده است.

وی گفت: برای دفع آب‌های سطحی و همچنین فاضلاب اهواز، به یک شبکه نیمه مرکب با توجه به شرایط خاصی که دچار آن هستیم، نیاز داریم. این نکته که مشکلات شهر اهواز بسیار زیاد و منابع مالی هم خیلی کم است، باید مدنظر تصمیم‌گیری در این خصوص قرار گیرد.

حجت الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی در میانه صحبتهای شهردار اظهار داشت:چرا از سال های قبل و دو سال پیش این هزینه امسال انجام نشد؟
وی ادامه داد:اینکه بودجه شبکه آب‌های سطحی ۲۵ برابر شده پیامش این است که سال‌های گذشته به این موضوع بی‌توجهی شده است.

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.