×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
رییس سازمان بازرسی:خسارت آبگرفتگی خوزستان جبران می‌شود

حجت‌الاسلام حسن درویشیان در نشست بررسی معضل آبگرفتگی اخیر در برخی مناطق استان که در سرسرای اداری اداره کل بازرسی خوزستان با حضور جمعی ازمدیران استانی و محلی برگزار شد افزود:ضرر و زیان مادی و معنوی مردم آسیب دیده از آبگرفتگی اخیر کلانشهر اهواز و شهرهای جنوبی و ساحلی خوزستان باید جبران شود.

وی با بیان اینکه مردم خسارات زیادی ناشی از آبگرفتگی متحمل شده اند بیان کرد: نتیجه بازرسی هرچه که باشد وفق مقررت برخورد خواهد شد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: مدیران و مسوولان استانی باید توجه داشته باشند که نارضایتی عمومی ناشی از بروز آبگرفتگی در خوزستان که گروهک‌های ضدانقلاب و معاند از آن بهره برداری می‌کنند هزینه‌های نظام را بالا می‌برد در آن صورت برخورد با مسوولانی که قصور داشته و در انجام وظایف قانونی خود کوتاهی کرده‌اند برخورد شدیدتری خواهد شد.
وی با بیان اینکه ضدانقلاب در چنین شرایطی از مطالبات مردم سوء استفاده کرده و روی آن موج سواری می‌کند گفت: نباید چنین فرصتی به بدخواهان و معاندان داد.
رییس سازمان بازرسی کل کشور افزود: مسوولان استانی باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات در شرایط خاصی همچون آبگرفتگی استفاده کنند.

حجت‌الاسلام درویشیان با بیان اینکه بنا داریم حسب تاکید رییس دستگاه قضایی به طور ریشه‌ای علل و عوامل موثر در بحران آبگرفتگی اخیر را بررسی کنیم ادامه داد:البته ممکن است برخی برای سوء استفاده دشمن به عمد در مسیر جریان فاضلاب و آب‌های سطحی کاری انجام دهند که باید چنین احتمالی نیز بررسی شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد در خصوص آبگرفتگی شهرها در خوزستان کم کاری شده و در بعضی جاها به عمد تخلف شده نظیر آن چیزی که گفته می‌شود کیسه‌های شن در شبکه فاضلاب اهواز ریخته شده که آن هم قابل پیگرد است.

وی بر پیگیری موضوع پرداخت حق آلایندگی که شهرداری‌ها را از لحاظ مالی توانمند می‌کند و همچنین تخصیص ۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای ساماندهی فاضلاب اهواز که معادل آن به میزان پنج هزار و ۷۰۰میلیارد ریال به تازگی به حساب شرکت آبفا واریز شده افزود: باید معادل قیمت روز یورو که حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال بالغ می‌شود به آبفا پرداخت می‌شد.

رییس بازرسی کل کشور همچنین بر پیگیری حق ۲ درصد سهم مناطق نفتخیز به منظور تامین مالی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی خوزستان نیز تاکید کرد.

حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه روز یکشنبه ، با صدور دستوری ویژه، به رییس سازمان بازرسی کل کشور ماموریت داد تا برای بررسی ابعاد موضوع آبگرفتگی شهرهای مختلف خوزستان به این استان سفر، و اقدام لازم را در این زمینه انجام دهد.

رییس دستگاه قضا در این دستور ویژه آورده است: با توجه به تکرار حوادث ناگوار ناشی از آب گرفتگی معابر در شهرهای مختلف استان خوزستان و بروز مشکلات جدی و غیرقابل تحمل برای مردم شریف آن منطقه که حکایت از تعلل و قصور مسوولان در ساماندهی آب و فاضلاب استان دارد و با عنایت به گزارش و بررسی‌ مقدماتی انجام شده از ناحیه مقامات قضایی و بازرسی استان، بدین وسیله به جنابعالی ماموریت داده می‌شود که در اسرع وقت شخصا به همراه تیمی از کارشناسان مجرب به استان خوزستان عزیمت، تمامی زمینه‌ها و ابعاد بروز این وضعیت را بررسی، قصور و تقصیر هر یک از مقامات ملی و استانی را مشخص و مراتب را برای رسیدگی قضایی به مقامات مربوطه منعکس و نتیجه را به اینجانب گزارش کنند.

بر اساس اعلام فرهاد تحریری رییس روابط عمومی اداره کل بازرسی خوزستان ، رییس بازرسی کل کشور قرار است امروز از مناطق درگیر آبگرفتگی خوزستان دیدن و با مردم شهرهای جنوبی استان که بیشترین خسارت را متحمل شدند دیدار و گفت وگو کند.

شهرهای بندر امام خمینی(ره) ، ماهشهر و اهواز بیشترین خسارت آبگرفتگی ناشی از بارش شدید باران را متحمل شدند.

میزان بارندگی شدید اوایل هفته گذشته در ۲ شهر ماهشهر و بندرامام خمینی(ره) که حدود ۱۵ کیلومتر از هم فاصله دارند ۱۶۷ میلیمتر گزارش شد.

۲۵ آذر ۱۳۹۸ نیز بر اثر بارندگی شدید بخش‌های وسیعی از کلانشهر اهواز ، کارون و آبادان دچار آبگرفتگی شد و خسارت زیادی به مردم و وسایل خانگی آنان وارد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.