×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
درخواست وزارت کشور از سازمان برنامه و بودجه برای جبران خسارت سیل

سید سلمان سامانی با اشاره به نامه وزیر کشور به رییس سازمان برنامه و بودجه به منظور جبران خسارت سیل چند روز اخیر استان خوزستان، گفت: نظر به اینکه بر اثر وقوع سیل اخیر در شهرستان‌های استان خوزستان خسارات قابل توجهی به اماکن مسکونی وارد شده است، با توجه به بررسی‌های به عمل آمده از سازمان برنامه و بودجه خواسته شد به استناد ماده ۲۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به منظور جبران خسارات ناشی از حادثه مزبور، نسبت به طرح و اختصاص ۲ هزار و ۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه‌ای و تضمین پرداخت مابه التفاوت سود و کارمزد تسهیلات بانکی به مبلغ ۴ هزار میلیارد ریال و بازپرداخت ۱۵ ساله به شرح جدول اعلام شده اقدامات لازم را انجام دهد.

سخنگوی وزارت کشور افزود:‌ سازمان برنامه و بودجه این مبلغ را پس از تصویب در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دهد تا با رعایت ضوابط و مقررات و نظارت سازمان مدیریت بحران کشور هزینه شود.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: وزیر کشور همچنین با توجه به وقوع بارندگی‌های شدید در استان خوزستان و آب‌گرفتگی های مکرر معابر و منازل مسکونی در سنوات گذشته و با توجه به اهمیت تقویت زیرساخت‌های مدیریت بحران به منظور افزایش سطح آمادگی و توان مقابله دستگاه‌های اجرایی استان، از سازمان برنامه و بودجه خواسته است نسبت به طرح و اختصاص مبلغ ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای جهت تأمین تجهیزات تخلیه آب (تامین ۸۰ عدد پمپ SP ) اقدام کند.

بارش باران و طغیان رودخانه‌های فصلی از روزهای گذشته در بیشتر مناطق استان خوزستان موجب بسته شدن راه‌های ارتباطی میان استان‌های بوشهر و خوزستان شده است. آب‌گرفتگی معابر، خیابان‌ها و منازل از مهمترین مشکلات این بارندگی است که نیروهای امدادی هلال احمر در حال امداد رسانی به مردم هستند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.