×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
رییس سازمان بازرسی: مشکل آبگرفتگی خوزستان به ضعف زیرساخت‌ها برمی‌گردد

حجت‌الاسلام حسن درویشیان روز دوشنبه پس از پایان نخستین نشست بررسی مشکلات آبگرفتگی در خوزستان که در اداره کل بازرسی و با حضور برخی مدیران و مسوولان استانی و قضایی برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگارایرنا افزود:طرح جامع فاضلاب اهواز که از سال ۱۳۸۵ شروع شده ۴۰درصد آن اجرا نشده ضمن آنکه سامانه جمع‌آوری آب‌های سطحی در این کلانشهر وجود ندارد.

وی با اشاره به تغییرات اقلیمی در خوزستان و بروز بارندگی سیل آسا که در سال‌های اخیر در خوزستان بی‌سابقه بوده گفت: ضعف زیرساخت‌ها، باعث بروز مشکلات زیادی برای مردم در هنگام بارندگی،و آبگرفتگی برخی شهرها از جمله اهواز ، شهر بندرامام خمینی(ره) و ماهشهر شد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه به دلیل نبود سامانه جمع‌آوری آب‌های سطحی، آب‌های ناشی از بارش باران وارد سامانه فرسوده فاضلاب می‌شود ادامه داد:به دلیل اینکه سامانه فاضلاب توان کشش و جذب آب‌ها را نداشته، جریان فاضلاب و آب باران از درون خانه‌ها وارد زندگی مردم شده و آنان را به زحمت انداخته است.
حجت الاسلام درویشیان بیان کرد: باید فکر و برنامه اساسی برای جمع‌آوری آب‌های سطحی بشود تا مردم با هر بارندگی با مشکل آبگرفتگی رو به رو نشوند.

وی گفت:البته سال گذشته اقدام‌های موقتی در برخی مناطق اهواز که دچار آبگرفتگی شدند انجام شد که امسال آن مناطق دچار مشکل نشدند ولی در بارندگی اخیر برای برخی مناطق اهواز و نیز شهر بندر امام خمینی(سربندر) مشکل جدی برای مردم پیش آمد و شهروندان دچار خسارت زیادی شدند.

رییس بازرسی کل کشور در ادامه به خروجی و نتیجه گیری نخستین نشست بررسی مشکل آبگرفتگی در خوزستان اشاره کرد و افزود: در این نشست مواردی از سوی برخی مسوولان اجرایی مطرح و قرار شد بررسی‌ها تا ۲ روز آینده تکمیل شود.

وی گفت: پس از جمع بندی بررسی‌ها ، تصمیم گیری‌ و اقداماتی که مربوط به خوزستان است به مسوولان منعکس می‌شود و آنان ملزم به اجرا هستند.

حجت‌الاسلام درویشیان بیان کرد: برخی مسایل که مربوط به وزارت نیرو ، کشور و سازمان برنامه و بودجه است همچون مساله تخصیص ۵۰ میلیون یورویی که از سوی رهبر معظم انقلاب برای حل مشکل فاضلاب اهواز موافقت شده در تهران پیگیری و دنبال می‌شود.

رییس بازرسی کل کشور در پاسخ به سوال زمان ارایه گزارش آبگرفتگی به دستگاه قضایی گفت: این مساله به زمان بررسی کارشناسان و همکاران ما در اداره کل بازرسی استان و بازرسی وزارت کشور و شهرداری‌ها دارد البته تلاش خواهد شد در کوتاه‌ترین و سریع‌ترین زمان ممکن نتیجه این بررسی‌ها در قالب یک گزارش آماده شود.
به گزارش ایرنا رییس سازمان بازرسی کشور روز یکشنبه از سوی رییس دستگاه قضا با صدور حکمی ماموریت یافت برای پیگیری موضوع آبگرفتگی برخی شهرهای استان به خوزستان سفرکند.

پیرو این این دستور حجت الاسلام درویشیان رییس بازرسی کل کشور روزدوشنبه برای پیگیری موضوع آبگرفتگی اخیر وارد اهواز شد و پیش از ظهر امروز نخستین نشست خود برای بررسی این موضوع با مدیران استانی و محلی تشکیل داد.

بر اساس اعلام فرهاد تحریری رییس روابط عمومی اداره کل بازرسی خوزستان ، رییس بازرسی کل کشور قرار است از مناطق درگیرآبگرفتگی خوزستان دیدن و با مردم شهرهای جنوبی استان که بیشتری خسارت را متحمل شدند دیدار و گفت وگو کند.

شهرهای بندر امام خمینی(ره)، ماهشهر و اهواز بیشترین خسارت ناشی از معضل آبگرفتگی را متحمل شدند. میزان بارندگی سیل آسای اوایل هفته گذشته در ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) از توابع این شهرستان که حدود ۱۵کیلومتر ازهم فاصله دارند ۱۶۷میلیمتر اعلام شد.

۲۵ آذر ۱۳۹۸ نیز بر اثر بارندگی سیل آسا بخش‌های وسیعی از کلانشهر اهواز ، کارون و آبادان دچار آبگرفتگی شد و خسارت زیادی به مردم و وسایل خانگی آنان وارد شد.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.