×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
جمع آوری تولیدات زنان کارآفرین و مشاغل خانگی از محل تولید به اداره پست رایگان می شود

زینب پارسافخر در حاشیه جلسه انعقاد تفاهم‌نامه میان اداره‌کل پست خوزستان و اداره کل امور زنان و خانواده استانداری در جهت حمایت از مشاغل خانگی و زنان کارآفرین با اولویت زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست که امروز (۱۶ آذرماه) در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه، استفاده از ظرفیت الکترونیک برای اجرایی کردن سند ارتقای وضعیت زنان است.

وی افزود: برای حمایت از مشاغل زنان، با توجه به شیوع کرونا و آسیب دیدن بسیاری از مشاغل، از فضای مجازی و کسب و کار و تجارت الکترونیک استفاده خواهیم کرد که در این راستا بسترهای بسیار خوبی در استان خوزستان وجود دارد؛ اداره‌کل پست خوزستان بستر الکترونیک را برای معرفی محصولات زنان فراهم می‌کند و همچنین برای توزیع این محصولات به ما کمک می‌کند.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: این تفاهم‌نامه به منظور توسعه همکاری مشترک، بهره‌مندی از تجارت الکترونیک و پتانسیل‌های استان در اجرا و توسعه طرح ملی استانی اشتغال‌زایی، به ویژه طرح ملی توانمندسازی اقتصادی سرپرست زنان خانوار، بانوان خانوار و کارآفرینان منعقد شده است.

وی بیان کرد: از اهداف این همکاری می‌توان به توسعه کسب و کار و معرفی محصولات زنان و گسترش بازار فروش آن‌ها اشاره کرد. در این تفاهم‌نامه همچنین فضای الکترونیکی یا غرفه مجازی در سامانه ebazar به نشانی www.ebazar.post.ir به منظور معرفی محصولات بانوان کارآفرین اختصاص داده شده است.

پارسافخر با بیان اینکه با انعقاد این تفاهم‌نامه، پنل‌هایی به صورت رایگان در اختیار زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست قرار می‌گیرد تا بتوانند محصولات خود را از طریق فضای الکترونیک ارسال کنند، ادامه داد: یکی از آیتم‌های این تفاهم‌نامه این است که محصولات و تولیدات این بانوان از محل تولید به اداره پست به صورت رایگان جمع‌آوری می‌شود که موجب کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

وی افزود: در این تفاهم‌نامه مقرر شده از فضاهای مناسبی که پُست در شهرستان‌های مختلف دارد، برای عرضه محصولات به ویژه صنایع دستی و سایر محصولات بانوان استفاده کنیم. علاوه بر این، برای برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای توسعه تجارت الکترونیک زنان کارآفرین برنامه‌ریزی کرده‌ایم؛ این دوره‌های آموزشی به صورت مشترک با همکاری اداره‌کل امور بانوان و پست استان اجرایی می‌شود.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با بیان اینکه این تفاهم‌نامه برای زنان عشایری و روستایی نیز به اجرا در می‌آید، گفت: یکی از مشکلات زنان ما در مشاغل خانگی، معرفی و عرضه محصولات است که امیدواریم انعقاد این تفاهم‌نامه بتواند کمک‌کننده باشد. یکی دیگر از رویکردهای ما اتصال بازار فروش و توزیع محصولات تولیدی زنان به شبکه پستی است، با توجه به اینکه شبکه پستی بسیار ایمن است و قیمت بسیار مناسبی دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.