×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
عمده‌ترین مشکل در تهیه تبلت‌های دانش‌آموزی، تامین قطعات است

علی قربانی بیان کرد: استانداری خوزستان تامین سه هزار تبلت برای دانش آموزان مناطق محروم را عهده دار شده است و تمام مقدمات تامین آن ها فراهم است اما عمده مشکل در تامین این تبلت ها تامین قطعات است.

وی گفت: قطعات این تبلت ها وارد کشور می‌شود و پس از مونتاژ توسط تولیدکنندگان داخلی تبلتها تولید می شوند، تا کنون یکهزار تبلت آماده شده که پنجشنبه هفته گذشته آیین توزیع آن ها نیز برگزار شد.

قربانی افزود: برای تامین این تعداد تبلت از مشارکت دستگاه های حمایتی و اعتبارات دولتی و بخش خصوصی نیز کمک گرفته شده است.

وی افزود: به عنوان مثال اداره کل کمیته امداد امام (ره) در تامین ۳۰۰ تبلت همکاری دارند که ۳۰ درصد هزینه را این اداره کل و ۷۰ درصد هزینه دیگر را دولت پرداخت کرده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بیان کرد: دستگاه های دیگر همچون بنیاد برکت نیز در این امر کمک می‌کنند اما به دلیل یکسری محدودیت ها و اولویت هایی که برای دولت وجود دارد تخصیص ارز دولتی به قطعات تبلت ها در گمرک با تاخیر انجام می شود و همین موضوع باعث شده تا این قطعات دیرتر وارد کشور شوند.

قربانی افزود: شرکت ها و خیران در تامین تبلت برای دانش آموزان نیازمند کمک و مشارکت بسیار خوبی دارند به عنوان مثال شرکت پتروشیمی ماهشهر ۲ هزار تبلت را برای دانش آموزان محروم این منطقه تامین و توزیع کرده است.

استاندار خوزستان پیش از این اعلام کرد: براساس برآورد صورت گرفته ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در استان به تبلت نیاز دارند البته این تعداد دانش آموز به احتمال زیاد در ۵۰ هزار خانواده هستند و هر خانواده چند دانش آموز دارد لذا برای هر خانواده باید تبلت تهیه شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ هزار تبلت ویژه دانش آموزان نیازمند تهیه شده است گفت: به همین دلیل استانداری خوزستان برای تامین ۴۰ هزار تبلت با حمایت بخش خصوصی و دستگاه های حمایتی آمادگی دارد.

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر ۲هزار تبلت برای دانش آموزان محروم این شهرستان و معاونت توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری تامین پنج هزار تبلت برای دانش آموزان محروم آبادان و خرمشهر را عهده دار شده اند.

با شیوع ویروس کرونا آموزش به دانش آموزان به صورت مجازی انجام می شود ،به همین دلیل پویش های مختلفی برای تامین تبلت دانش آموزان مناطق محروم ایجاد شده است.

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.