×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
مراقب «آه» مردم باشید / باید برای اهواز، صاحب پاسخگو پیدا شود

سیدکریم حسینی در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز که با حضور شهردار و نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی وضعیت آبگرفتگی اهواز پس از بارندگی برگزار شد، اظهار کرد: مردم همه ما را در یک دید قضاوت می‌کنند. مردم نمی‌پذیرند بگوییم مقصر چه دستگاهی است و تنها خروجی کار را می‌بینند.

وی افزود: زمانی که آب جلوی خانه مردم جمع می‌شود، همه مسئولان را مقصر می‌دانند و باید در این خصوص جواب داشته باشیم. نمی‌خواهیم صورت مساله را پاک کنیم؛ در به وجود آمدن این وضعیت در شهر، مقصر وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: سیستم پاسخ‌دهی، خوب و کامل نیست. زمانی که چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد، کسی پاسخگو نیست یا تقصیرها را گردن هم می‌اندازند.

حسینی تصریح کرد: باید برای اهواز صاحبی پیدا شود که پاسخگو باشد. در اهواز این صاحب و جمع‌کننده مشخص نیست. ممکن است افرادی از رده‌های بالا در امور اهواز دخالت کنند بنابراین باید دست از سر اهواز برداشته شود و کار بر عهده یک ارگان گذاشته شود.

وی گفت: در شهرهای دیگر، نمایندگان مجلس می‌دانند طرف حساب‌شان چه کسی است اما در اهواز چنین وضعیتی را نمی‌بینیم.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما نماینده مردم اهواز هستیم و باید مطالبه‌گر حقوق آن‌ها باشیم اما تا حرفی می‌زنیم می‌گویند که ما در حال تسویه حساب و یا تبلیغات هستیم.

حسینی افزود: برای اینکه برخی‌ها در خصوص عملکرد خود جواب ندهند، دست به این کارها می‌زنند. البته زمانی که در یک مسیر، تخریب‌ها شروع می‌شود متوجه می‌شویم که راه را درست رفته‌ایم.

وی تصریح کرد: گناه مردم خوزستان چیست که هر چند وقت یک بار سوژه رسانه‌ها می‌شوند؟ در این چند روز، شبکه‌های مختلف خبری مرتب در حال پرسش و ترحم به خوزستان هستند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: گناه ما این است که برخی مدیران، حیات سیاسی خود را در ایجاد بحران می‌بینند.

حسینی با بیان اینکه باید یک‌صدایی از خوزستان خارج شود، گفت: اینکه بگوییم همه چیز خوب و گل و بلبل است، به ضرر مردم است و باید یک‌صدا باشیم.

وی خطاب به مسئولان خوزستانی تصریح کرد: مردم آه دارند؛ حواس‌تان باشد که آه مردم به گونه‌ای دامن‌تان را نگیرد که دچار مشکل در سلامت، آینده و عاقبت شوید. حواس‌مان باشد از پس مسئولیت‌مان بربیاییم.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: آقای حقیقی‌پور مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان عنوان می‌کند که شبکه فاضلاب، جوابگوی آب باران و آب‌های سیل آسا نیست که قبول کردیم اما روزی که به وزیر و استاندار گفتیم اکنون وقت آن نیست که آبفای روستایی بدهکار را با آبفای شهری ادغام کنید، چرا این کار را کردند؟ اکنون پس از شش هفت ماه، هنوز مدیر آبفا اهواز نداریم؛ باید مشخص شود که بدانیم طرف‌مان چه کسی است؟

حسینی تصریح کرد: مشکلات باید به صورت ریشه‌ای حل شود؛ جداسازی شبکه آب‌های سطحی و فاضلاب در برخی نقاط عملی نیست و باید نظرات کارشناسی مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به آنچه ناهماهنگی در مدیریت خوزستان برشمرد، بیان کرد: همچنان عملیات اجرایی پروژه فاضلاب اهواز و کارون به صورت میدانی اجرا نشده است. چه کسی باید شهرداری و آبفا را در خصوص عدم تکمیل اجرای طرح اضطراری جمع‌آوری آب‌های سطحی بازخواست کند؟ مدیری که قراردادی را متعهد می‌شود، در صورتی که پس از مدتی اتفاقی بیافتد باید پاسخگو باشد. در این قرارداد، رئیس دادگستری خوزستان نیز این طرح را امضاء کرده است که از وی خواستیم بازخواست کند. تعهد نکنید یا اگر تعهد دادید، باید کار را انجام دهید.

حسینی گفت: اگر به تعهدات در پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی عمل می‌شد، امروز شاهد این وضعیت در اهواز نبودیم. از ابتدای این دوره شش ماهه صبر کردیم تا کارها با تعامل انجام شود اما می‌بینیم که ما را دنبال نخود سیاهی می‌فرستادند که پیدا نمی‌شد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: در این چند ماه، تعهدات داده‌شده به ما محقق نشد و قطعا این رویه را تغییر می‌دهیم و تعامل ما به شکل شش ماه اول نخواهد بود. از این به بعد هر ماه برای مردم سرنوشت‌ساز است. مدیران اجرایی باید مستند و مشخص، پاسخگوی کارها باشند و در مورد هرگونه آسیب، مورد مواخذه قرار بگیرند.

وی بیان کرد: در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۰ کمیته‌ای تشکیل دادیم و پیگیر هستیم تا حداکثر بهره برای استان خوزستان به ویژه در زمینه آب، فاضلاب، بهداشت و درمان، راه و آموزش را پیش ببریم. در خصوص آب‌های سطحی و موضوع فاضلاب نیز پیگیری‌ها را انجام می‌دهیم.

حسینی در خصوص صحبت‌های مطرح‌شده از سوی اسکندر لطفعلی‌زاده عضو شورای شهر اهواز در مورد اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی شبانه جلسه برگزار می‌کنند تا شورا و شهرداری را متزلزل کنند، تصریح کرد: این حرف‌ها بی‌خود است.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.