×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
مواضع متفاوت شورایی‌ها در برابر عملکرد شهرداری در آبگرفتگی اهواز

اسکندر لطفعلی‌زاده عضو شورای شهر اهواز در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز که ابا حضور شهردار و نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی وضعیت آبگرفتگی اهواز پس از بارندگی برگزار شد، اظهار کرد: در بارندگی اخیر تلاش‌های زیادی توسط اعضای شورا شده است؛ در تمام حوزه‌های مدیریت شهری اقدام می‌کنیم، با تمام مشکلات می‌جنگیم تا این شهر را نگه داریم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در حال حاضر نمایندگان مجلس شبانه در حال تشکیل جلسات هستند تا چه کار کنند که شهرداری و شورا را متزلزل کنند و کارهایی می‌کنند تا شورا را تضعیف کنند.

لطفعلی‌زاده بیان کرد: کسانی هستند که به خانه‌های اعضای شورا می‌روند و نشست‌های شبانه دارند تا شورا و شهرداری را متزلزل کنند.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: ما انتظار کمک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی داریم؛ ظرفیت شهرداری محدود است و ما در تهیه منابع درآمدی در مضیقه قرار گرفته‌ایم.

به گزارش ایسنا، در ادامه محمدجعفر فلسفی دیگر عضو شورای شهر اهواز در واکنش به صحبت‌های لطفعلی‌زاده، گفت: متاسفم برای این عضو شورا که اینگونه به خود اجازه می‌دهد هر اتهامی به نمایندگان مجلس بزند.

وی با بیان اینکه جواب‌های داده شده در این جلسه در خصوص وضعیت آبگرفتگی کامل نبوده است، عنوان کرد: بحث کردن در مورد زیر آب رفتن خانه مردم مشکلی ندارد اما باید دلیل این وضعیت مشخص شود. باز کردن اشکالات ایراد ندارد و باید قصور پذیرفته شود.

در ادامه رحیم کعب‌عمیر دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز اظهار کرد: این شرایط اهواز برای همه مسئولان ننگ است؛ شهرداری اهواز باید تکلیف آب‌های سطحی را روشن کند.

وی افزود: شبکه آب‌های سطحی باید از شبکه فاضلاب جدا باشد که در این خصوص باید حجم آب‌های سطحی مشخص شود.

حسین حیدری دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز با اشاره به آبگرفتگی منازل سازمانی در منطقه کمپلوی شمالی، بیان کرد: سال‌ها است که سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی و دفع فاضلاب در اهواز، تلفیقی است اما به دلیل خشکسالی، مشکلی ایجاد نمی‌شد.

وی با اشاره به آبگرفتگی‌های اخیر اهواز در پی بارندگی روزهای گذشته افزود: هنوز سه چهار ماه دیگر بارندگی داریم و باید طرح اضطراری جمع‌آوری آب‌های سطحی تکمیل شود.

حیدری گفت: باید اقدامات مورد نیاز قبل از وقوع اتفاق انجام شود. به طور مثال هنگام بارندگی شدید در منطقه دغاغله پمپ نصب شد در حالی که این کار باید قبل از آغاز بارندگی انجام می‌شد.

حجت‌الاسلام جاسم موسی‌پور دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز در خصوص اجرای طرح اضطراری جمع‌آوری آب‌های سطحی گفت: این طرح به صورت مشترک توسط آبفا و شهرداری اهواز در ۵۷ نقطه فوق بحرانی پیش‌بینی شده بود که تاکنون کار در ۳۰ نقطه تکمیل شده و وارد مدار شده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون ۵۰ تا ۵۵ درصد طرح تکمیل شده است و مرکز شهر، فاز یک پاداد، شریعتی و بلوار پاسداران برخی نقاط باقی‌مانده از طرح هستند.

در ادامه سیدناصر موسوی‌نژاد دیگر عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: حدود سه سالی می‌شود که یکی از خانواده‌ها در شهرک رزمندگان روی سپتیک شهرک که خروجی کل منطقه است، ساخت و ساز داشته است.

وی افزود: دادگاه و نیروی قهریه داریم اما پس از سه سال دست روی دست گذاشته‌ایم.

موسوی‌نژاد بیان کرد: در زمان بارندگی باید سپتیک‌ها به صورت مشارکتی مدیریت شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.