×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خروجی سدهای خوزستان در بارندگی پیش رو افزایش نمی‌یابد

فراز رابعی اظهار داشت: براساس پیش بینی هواشناسی، برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده مجددا در همه حوضه ها بارندگی خواهیم داشت اما شدت آن از بارندگی اخیر کمتر است.

وی افزود: وضعیت بارش ها بصورت روزانه رصد می شود و امروز نیز نشستی برای برنامه ریزی سدها تشکیل و مقرر شد باتوجه به حجم خالی مخازن و پیش بینی بارش ها، خروجی سدها افزایش نداشته باشد.

رابعی اضافه کرد: برهمین اساس خروجی سدهای خوزستان تغییری نداشته و مطابق حداقل نیاز پایین دست تنظیم شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر خروجی سدهای کرخه و دز هر کدام ۷۰ مترمکعب برثانیه، خروجی سد گتوند (کارون) ۲۳۰ مترمکعب برثانیه و سد مارون هفت مترمکعب برثانیه است.

بر اساس این گزارش، بارندگی شدید از ۶ تا ۹ آذر در خوزستان، آبگرفتگی معابر شهری در برخی شهرهای استان را به همراه داشته است. در این بارندگی شهرهای

اهواز، کارون، آبادان، خرمشهر، گتوند، شادگان، رامهرمز، رامشیر، ماهشهر و ایذه شاهد آبگرفتگی بودند که واکنش کاربران فضای مجازی و انتقاد شهروندان را نیز در پی داشته است.

پیش از این نگرانی از بابت فعال شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در پایین دست سدها در خوزستان وجود داشت.

در تاریخ پنجم آذر ظرفیت خالی سدهای استان ۹.۹ میلیارد مترمکعب بوده است.

رابعی معاون سازمان آب و برق خوزستان پیش از این گفته بود: در بارندگی اخیر با وجود وقوع سیلاب در همه حوضه‌های آبریز خوزستان، این سیلاب‌ها در پشت سدها مهار شده و خروجی سدها افزایش نیافت.

یشترین بارش‌ها در حوضه مارون اتفاق افتاد و بیشتر ایستگاه‌های باران سنج منطقه بیش از یک صد میلیمتر بارش را ثبت کردند که تاکنون سابقه نداشته است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.