×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات برق در خوزستان

محمدحسن متولی‌زاده در مراسم افتتاح پروژه‌های برق منطقه‌ای خوزستان که امروز به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو برگزار شد، اظهار کرد: برق در خوزستان نقش بسیار حیاتی‌تری در زندگی مردم ایفاء می‌کند و به این دلیل، صنعت برق نیز توجه ویژه‌ای به خوزستان دارد.

وی افزود: از سال ۹۲ تاکنون علاوه بر بهره‌برداری از چندین نیروگاه بزرگ با ظرفیت بیش از ۱۸۰۰ مگاوات، بالغ بر ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در شبکه‌های انتقال و توزیع خوزستان سرمایه‌گذاری شده است.

متولی‌زاده عنوان کرد: امروز ۹ پروژه بزرگ در هفت شهر استان خوزستان به بهره‎برداری رسید که برای اجرای آن‌ها بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۴۳۰ هزار مشترک جدید در خوزستان برق‌دار شده‌اند و تعداد مشترکان برق خوزستان در این بازه زمانی بیش از ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در سال‌های اخیر علیرغم رشد جمعیت مشترکان برق در خوزستان، بار مصرفی به ویژه در تابستان به خوبی مدیریت شده است و خوزستان نقش موثری در کنترل پیک بار کشور داشته است.

متولی‌زاده گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده، تلفات برق بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است. با اقدامات انجام‌شده برای مقاوم‌سازی شبکه‌ها به منظور مقابله با ریزگردها، پایداری و کیفیت برق به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است. در حال حاضر بزرگترین ناوگان شست‌وشوی تجهیزات برق کشور با ۴۷ دستگاه مقره‌شوی در خوزستان وجود دارد.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.