×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
نگاه ویژه هلال احمر به خوزستان در توزیع امکانات امدادی

مهدی ولی‌پور بیان کرد: با وجود تمامی مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها امکانات و لوازم امدادی برای مراکز هلال احمر کشور تهیه شده است که بخشی از آن توزیع شده و باقی امکانات تا پایان آذرماه در بین مراکز توزیع خواهد شد که به خوزستان نگاه ویژه‌ای در توزیع این اقلام خواهیم داشت.

وی گفت: عوامل مختلفی از جمله تحریم‌ها و به تازگی کرونا باعث شد نوسازی تجهیزات هلال احمر در سطح کشور تحت الشعاع قرار بگیرد.

لزوم افزایش آمادگی مردم در برابر حوادث 

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر  گفت: آمادگی مردم در برابر خطرات باید افزایش یابد تا در زمان وقوع حادثه امکان محافظت از خود و خانواده را داشته باشند.

وی افزود: دستگاه هایی همچون هلال احمر نیز باید آمادگی خود را افزایش دهند تا در استان حادثه خیزی همچون خوزستان سرعت عمل و دقت کافی را در امدادرسانی داشته باشند.

ولی پور با اشاره به هدف سفر خود به خوزستان بیان کرد: برای ارزیابی میزان امدادرسانی و کمکی که باید به این استان در این شرایط انجام شود آمدم جمعیت هلال احمر آمادگی هر گونه کمک رسانی به مردم خوزستان را دارد.

وی گفت: عمق و ابعاد حادثه در خوزستان زیاد نیست که از استان های معین کمک بگیریم و خوشبختانه امدادرسانی هلال احمر خوزستان به مردم گرفتار درآبگرفتگی هم خوب بوده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر  ادامه داد: مشکل خاصی در میزان ذخایر هلال احمر استان وجود ندارد و اگر در بازدید امروز از مناطق آبگرفته استان، نیاز به تامین اقلامی مشاهده شد در کمترین زمان تامین خواهد شد.

ولی پور افزود: در حال حاضر تمام دنیا گرفتار اتفاقات و حوادثی مثل سیل شده و سازمان ملل نیز این هشدار را داده است، اتفاقی که در اهواز و برخی مناطق خوزستان رخ داده است نمونه ای از این حوادث است که در زمان کوتاهی یک بارندگی شدید رخ می دهد و باعث وقوع آبگرفتگی با این وسعت شده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر شامگاه سه شنبه به منظور بازدید از مناطق دچار آبگرفتگی خوزستان وارد اهواز شد.

وی شب گذشته از مناطق آبگرفته اهواز دیدن کرد و امروز نیز از مناطق آبگرفته ماهشهر بازدید می کند.

به دلیل بارش شدید باران در خوزستان در چهار روز گذشته مناطقی اهواز و شهرستان ماهشهر دچار آبگرفتگی شده است و در مواردی آب وارد خانه‌های مردم شده و زندگی روزمره آن ها را دچار اختلال کرده است.

پارسال نیز در پی بارندگی ، مناطقی از اهواز و چند شهر خوزستان به مدت ۲ هفته درگیر آبگرفتگی بودند.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.