×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
افزایش سرمایه‌گذاری درخوزستان مستلزم بهبود مشوق‌ها است

نوراله حسن زاده روز چهارشنبه در پنجمین نشست کارگروه اقتصادی ، اشتغال و سرمایه گذاری خوزستان در سرسرای استانداری افزود:همه دستگاه‌های اجرایی و اداری خوزستان موظف هستند از همه ظرفیت‌های قانونی برای تشویق سرمایه‌گذار در استان استفاده، و موانع را از پیش پای آنان بردارند.

وی با اشاره به اینکه جهش تولید بدون سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید امکان پذیر نیست از آنچه سنگ‌اندازی برخی دستگاه‌های دولتی خوزستان در روند سرمایه گذاری خواند انتقاد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان در جمع بندی این نشست با اشاره به اینکه باید سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر برخوردار استان تشویق و ترغیب ، و به پیشنهادها و طرح های سرمایه‌گذاری آنان نگاه مثبت داشت افزود: اگر قرار باشد به بهانه رصد دستگاه‌های نظارتی و دیوان محاسبات و بازرسی در روند کارعمرانی طرح‌های سرمایه‌گذاری را مسکوت گذاشت هیچ اتفاق مثبتی در خوزستان رخ نخواهد داد.

حسن زاده ادامه داد: باید راهکارهایی پیدا کرد تا طرح‌های ‎اشتغال زا و سرمایه‌گذاری با سهولت کمتر و اخذ مجوزهای کمتر عملیاتی شده ولی در عین حال تخلف و کارغیرقانونی انجام نشود.

رضا قیصی پور مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان نیز در این نشست از آنچه روند کند صدور مجوز برای طرح‌های سرمایه‌گذاری واشتغال زا در خوزستان نامید انتقاد کرد.

در این نشست که جمعی از مدیران کل خوزستان نیز حضور داشتند اجرای چهار طرح گردشگری و مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در خوزستان به دلیل رعایت نشدن قوانین و مقررات تصویب نشد ولی با واگذاری سه هکتار زمین از منابع طبیعی برای ساخت نمایشگاه در دزفول موافقت شد.

در نشست کارگروه اقتصادی ، اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) با احداث جایگاه عرضه بنزین در منطقه زیباشهر دزفول به دلیل نبود توجیه اقتصادی و فنی مخالفت کرد.

در این نشست که استاندار خوزستان حضور نداشت برنامه جامع و عملیاتی جهش تولید در خوزستان در سه بخش صنعت ، کشاورزی و خدمات توسط رییس گروه مطالعاتی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان مطرح شد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.