×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اختصاص بیمه بیکاری به کارگران مناطق سیل‌زده بدون سابقه ۶ ماه

کریم‌ یاوری که به منظور بررسی وضعیت آسیب‌دیدگان آبگرفتگی‌های ناشی از بارش‌های اخیر به خوزستان سفر کرده است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی شرایط هموطنان آسیب‌دیده از سیل و بارش‌های اخیر به خوزستان سفر کرده‌ام. در این دستور آمده که تمام معاونان، سازمان‌ها، صندوق‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه مکلف هستند که در کنار کمک‌های نوع‌دوستانه به هموطنان در مناطق سیل‌زده، نسبت به تامین نیازهای اولیه آن‌ها با اولویت اقدام‌ کنند.

وی افزود: امروز بر اساس دستور وزیر از مناطق سیل‌زده بندرامام خمینی(ره) و ماهشهر بازدید خواهیم کرد تا با همکاری مسئولان و ستاد بحران استان خوزستان، در مناطق آسیب‌دیده نیازهای اولیه ضروری و مایحتاج مورد نیاز مردم به طرق مختلف به ویژه کمک‌های مردمی تامین شود.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: وظیفه انسانی و اسلامی هر فردی ایجاب می‌کند که در این ایام به ویژه شرایط سخت اقتصادی و کرونایی، با تمام‌ توان به هموطنان آسیب‌دیده کمک کند.

وی گفت: جامعه هدف و اولویت وزارتخانه برای امدادرسانی، بازنشستگان، معلولان، مددجویان، سرپرستان خانوار، کارگران و اقشار آسیب‌پذیرتر هستند. کارگران بیمه‌شده در مناطق سیل‌زده که بنگاه اقتصادی آن‌ها دچار مشکل شده است، بدون در نظر گرفتن سابقه شش ماه حق بیمه، تحت پوشش مقرری بیمه بیکاری قرار می‌گیرند.

یاوری بیان کرد: تمام ارکان و مجموعه‌های وزارتخانه به ویژه در مناطق سیل‌زده مکلف هستند با تمام‌ توان و امکانات به کمک هموطنان آسیب‌دیده از سیل یا حوادث قهری بپردازند. جامعه کار و تولید، کارگران، کارفرمایان، تعاون‌گران و دیگر فعالان این حوزه باید در این گونه حوادث با اشتیاق و انگیزه به یاری هموطنان آسیب‌دیده بشتابند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.