×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
در شرایط بحرانی اهواز، وقت پاسکاری نیست

عبدالزهرا سنواتی با اشاره به اتفاقات رخ داده در اهواز پس از بارندگی اظهار کرد: شورای شهر هر آنچه که در چارچوب وظایف خود اعم از سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بوده است را  در طول این مدت و خصوصا یک سال اخیر در رابطه با موضوع آب‌های سطحی در کمیسیون عمران و کمیته آب‌های سطحی انجام داده است.

وی افزود: با توجه به ترکیبی بودن شبکه فاضلاب و آب‌های سطحی، شورای شهر اهواز پا را فراتر از وظایف قانونی نهاده و جلسات هماهنگی فراوان و پیگیری‌های متعدد بالادستی را نیز در دستور کار خود قرار داده بود این در حالی است که شورا یک نهاد اجرایی نیست.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: اکنون موقع بهره‌برداری برای تسویه حساب‌های سیاسی نیست که یک عده پیکان انتقادات را صرفا به سمت شورا  بگیرند و از نهادهای اصلی و متولی غافل شوند.

سنواتی ادامه داد: وقت زیادی تا انتخابات باقی مانده که عده‌ای برای تسویه حساب‌هایی، کام مردم را با نمک پاشیدن به زخم‌ها تلخ می کنند در صورتی که نباید فرصت کار را از دست بدهیم.

وی بیان کرد: آیا کسی وجود دارد که نداند مشکل فاضلاب و آب‌های سطحی اهواز یک مشکل دیرینه است و حل اساسی آن نیاز به عزم ملی دارد به طوری که حتی مقام معظم رهبری سال گذشته به همین دلیل اجازه برداشت ۴ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه برای رفع این معضل چندین ساله در اهواز را دادند اما چرا در طول این مدت این اعتبار توسط دولت داده نشده و فاز عملیاتی انجام نشده است؟

رئیس شورای شهر اهواز افزود: نمایندگان مجلس برای عملی شدن این وعده گزارش دهند که آیا ریالی به اهواز آمده و این پروژه‌ها چه زمانی آغاز خواهند شد و کی به اتمام خواهند رسید تا کام مردم بیشتر از این تلخ نشود.

وی خاطرنشان کرد: همه می‌دانند که شرکت آبفا در حد توان و بودجه عادی خود حتی قدرت نگهداشت شبکه فعلی خود را ندارد. زمانی که در شرایط تابستانه و بدون بارندگی ۴۰۰ خیابان اهواز گرفتگی و پس‌زدگی فاضلاب دارند، در ایام بارندگی چه انتظاری باید از این شرکت داشته باشیم؟

سنواتی بیان کرد: علی‌رغم وجود انتقادات به عملکرد شهرداری اما این نهاد عمومی غیردولتی در قالب طرح مصوب شورا و در چارچوب بودجه مصوب خود عملکرد خوبی داشته و شهرداری برای بیش از ۲۰ پروژه که به آن متعهد شده بود بدون دریافت یک‌ریال از دولت و از جیب مردم به کمک آبفا آمد. اگر این تلاش‌های مدیریت شهری و زحمات مجموعه آبفا در طول این مدت نبود میزان نقاط بحرانی و مانده آب‌ها و ورود آب به منازل از سال گذشته هم بیشتر می‌شد.

رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: طبق گزارش‌های مستند، در بارندگی‌های اخیر در اکثر مناطق به جز مناطق ۶ و ۸ مشکلات به مراتب کمتر از گذشته بود.

وی افزود: هیچکس از منتقدان حتی در حد حل کردن مشکل معارض پروژه‌ها سراغی از پروژه‌ها نگرفتند و مدیریت شهری با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشت.

سنواتی ادامه داد: اعضای شورا و مدیران شهرداری در کنار کارگران خدوم در بحران حضور داشته و این را وظیفه خود تلقی می‌کنند اما آیا حضور دیگر مسئولان ممنوع اعلام شده است؟ در طول این مدت به جز امام جمعه اهواز کسی سراغی از مشکلات نگرفت. اگر در دوره‌ها و سال‌های گذشته به اندازه هشت ماه گذشته کار می‌شد حال شاهد این مشکلات نبودیم.

رئیس شورای شهر اهواز افزود: به هر حال در وضعیت بحرانی وقت پاسکاری نیست و شورا به شکل جدی پیگیر تکمیل ۴۰ درصد باقیمانده از طرح ضربتی است و تذکرات لازم را به شهرداری و آبفا داده و بارها توضیح داده شد که طرح ضربتی متکفل حل اساسی مشکل فاضلاب و آب‌های سطحی نیست بلکه مُسکن موقتی است تا پروژه‌های اصلی و اعتبار عنایت مقام معظم رهبری محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای ۶۰ تا ۷۰ درصد طرح ضربتی شبکه دفع آب‌های سطحی موجب شده مدت زمان ماندگاری آب در مناطق و محلات از یک هفته در سال‌های گذشته به کمتر از یک روز کاهش یابد که با اجرای کامل این طرح این مدت زمان نیز به چند ساعت تبدیل خواهد شد.

سنواتی گفت: اهواز تشنه وحدت است و شورا دست یاری و همکاری به سوی همه دستگاه‌ها دراز می کند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.