×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
بهبود اقتصاد به تیم مدیریت بحران نیاز دارد

سیدسلطان حسینی‌امین اظهار کرد: برخی درباره اقتصاد سیاسی صحبت می‌کنند اما اقتصاد سیاسی نیست و یک واقعیت است که باید آن را دید و نمی‌توان آن را سیاسی تفسیر کرد.

وی افزود: اگر بخواهیم واقعیت را ببینیم باید گفت که برون‌رفت از وضعیت فعلی اقتصاد کشور، کار ساده‌ای نیست؛ شاید بتوان با صحبت کردن، مسائل را تسکین داد و اذهان را به آینده امیدوار نگه داشت اما قطعا مشکلات اقتصادی با این نوع برخورد و صحبت کردن حل نمی‌شوند.

حسینی‌امین عنوان کرد: در اقتصاد، قضایای غیرواقعی از جمله مثبت حرف زدن درباره اقتصاد کاربردی ندارند زیرا وقتی گفته شود که اقتصاد خوب است اما مردم آن را حس نکنند بعد از گذشت چند وقت دیگر حتی مردم نیز حرف‌ها را باور نخواهند کرد.

وی با اشاره به مشکلات بخش خصوصی در شرایط فعلی اقتصاد کشور افزود: بخش خصوصی در ایران با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند. در حال حاضر همه بخش‌های تولید، واردات، صادرات و… مشکل دارند و باید به این مساله توجه جدی شود.

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: بخشی از مشکلات بخش خصوصی مربوط به مسائل روز دنیا و تحریم‌ها است. تحریم‌ها مشکلات زیادی برای بخش خصوصی به وجود آورده است و در زمینه اقتصادی باید به دنبال راهکاری برای این مساله باشیم.

وی افزود: تحریم‌ها عامل اصلی وضعیت فعلی اقتصاد کشور هستند و کرونا در کنار این عامل، عرصه را بر اقتصاد کشور تنگ‌تر کرده است‌.

حسینی‌امین بیان کرد: نبود برنامه‌های ساختاری و برنامه‌ریزی و نبود تیم اقتصادی قوی برای چنین روزهای بحرانی در اقتصاد، از جمله عواملی هستند که در درون کشور برای اقتصاد مشکل‌آفرین شده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل یک تیم اقتصادی قوی و متخصص برای شرایط بحرانی اقتصاد کشور گفت: باید در کشور یک تیم مدیریت بحران اقتصادی قوی و متخصص برای شرایط بحران اقتصادی تشکیل شود تا به فکر راهکار و چاره‌اندیشی برای مشکلات باشد.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.