×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اجرای طرح مکمل‌یاری ویتامین A برای کودکان زیر ۵ سال خوزستان

مهنوش صاحبدل  اظهار کرد: با توجه به نقش ویتامین A در تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن و تاثیر آن در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی و مرگ و میر ناشی از آن در کودکان زیر پنج سال، مصرف منابع غذایی و در صورت نیاز مکمل این ویتامین توصیه می‌شود.

وی با اشاره به منابع غذایی دارای ویتامین A، افزود: ویتامین A در مواد غذایی حیوانی و گیاهی وجود دارد. جگر، قلوه، شیر پرچرب، خامه، کره، پنیر پرچرب و زرده تخم مرغ منابع غذایی حیوانی دارای ویتامین A هستند.

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: سبزی‌ها و میوه‌های زرد، نارنجی، قرمز و سبز تیره مانند هویج، کدو حلوایی، گوجه فرنگی، جعفری و کاهو نیز منابع غذایی گیاهی دارای ویتامین A هستند.

صاحبدل ادامه داد: این در حالی است که بحران ناشی از بیماری کووید –  ۱۹ می‌تواند پیامدهای نامطلوبی از جمله افزایش بیکاری، کاهش درآمد و کاهش توانایی خرید مواد غذایی خانوار و در نهایت ناامنی غذایی در جامعه را به همراه داشته باشد که در این میان، کاهش مصرف ویتامین‌ها به ویژه در کودکان موجب بروز بیماری‌ها خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از مکمل ویتامین A برای کودکان دو تا پنج سال، گفت: با توجه به اینکه استان خوزستان جزو استان‌های کم‌برخوردار است، با کمک سازمان جهانی بهداشت و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، مکمل ۲۰۰ هزار واحدی این ویتامین تهیه شده و طرح مکمل‌یاری ویتامین A به کودکان در شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال اجرا است. این طرح، با توجه به شرایط اپیدمی کرونا و به منظور تقویت سیستم ایمنی کودکان زیر پنج سال اجرایی شده است.

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: برای کودکان زیر دو سال با توجه به مصرف قطره A+D یا مولتی‌ویتامین، نیازی به این مگادوز نیست اما این مکمل‌یاری برای کودکان دو تا پنج سال لازم است.

صاحبدل گفت: توصیه می‌شود خانوارهای دارای کودک دو تا پنج سال، به همراه کودک خود به خانه بهداشت یا پایگاه بهداشت منطقه خود برای دریافت این ویتامین مراجعه کنند. این مکمل، یک مرحله‌ای و به صورت قطره است و حتما باید در واحد بهداشتی و توسط کادر بهداشتی در دهان کودک چکانده شود.

 

 

منبع: ایسنا

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.