×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
نسخه نویسی الکترونیکی سبب کاهش ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان شد

دکتر صادق جلیلی افزود: طرح نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه درمانی، گامی مهم و ارزشمند در توسعه و بهبود خدمت رسانی سریع و آسان به بیماران است و مراجعات حضوری را در شرایط بحرانی امروز با توجه به شیوع ویروس کرونا کاهش داده است.

وی گفت: نسخه نویسی الکترونیکی و حذف دفترچه‌های درمانی و کاهش مراجعات به شعب و کارگزاری‌ها برای تحویل و یا تمدید دفترچه درصرفه جویی وقت مردم و افزایش رضایت مندی جامعه هدف بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه طرح یاد شده در راستای دولت الکترونیک است و باعث سرعت و سهولت و بهبود و گسترش خدمات درمانی شده است افزود: خدمات الکترونیکی و حذف مراجعات حضوری جزو برنامه توسعه و در راستای استقرار دولت الکترونیک و جزو سیاست‌های سازمان تامین اجتماعی است.
وی به طرح ۳۰۷۰ اشاره کرد و گفت: دراین طرح، ۳۰ خدمت حضوری به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود و سالانه از ۷۰ میلیون مراجعه غیرضروری به تامین اجتماعی جلوگیری خواهد شد.

جلیلی در تبیین و تشریح محاسن و فواید خدمات الکترونیکی در شرایط بحرانی و بیماری کرونا اظهار داشت: خدمات الکترونیکی به اجرای شیوه نامه های بهداشتی و کاهش مراجعات و جلوگیری از تجمعات کمک می‌کند بر پرهیز از حضور در نشست‌ها و تجمع‌ها و استفاده از ماسک برای پیشگیری از ویروس کشنده کرونا تاکید کرد.

جلیلی گسترش خدمات الکترونیکی و تامین اجتماعی دیجیتال را نیاز روز جامعه عنوان کرد و گفت: گسترش خدمات الکترونیک همواره مورد تاکید مسئولان بوده و سازمان متبوع در این عرصه پیشرو و پیشگام است و این بیانگر تعهد و اهتمام مسئولان سازمان تامین اجتماعی به مردم داری و اصل مشتری مداری است.

مدیردرمان تامین اجتماعی خوزستان از پزشکان، دندانپزشکان، داروخانه‌ها، مراکز تصویربرداری، آزمایشگاه ها، درمانگاه‌ها وبیمارستان‌ها و مراکز و موسسه‌های درمانی خصوصی و دولتی در خوزستان خواست در طرح نسخه نویسی الکترونیک مشارکت و همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت ۴۵ میلیونی بیمه شدگان تامین اجتماعی کشور ظرفیتی بزرگ و بالقوه برای پزشکان و مراکز درمانی است و طرح نسخه نویسی الکترونیک، باهدف افزایش مراکز طرف قرارداد به‌منظوردسترسی سریع و آسان بیمار به پزشک و مراکز درمانی و ارتقا و بهبود کمی وکیفی خدمات درمانی و رضایتمندی بیمه شدگان و همچنین پرداخت به‌روز مطالبات پزشکان و موسسه ها و مراکز درمانی و بیمارستانی به مرحله اجرا درآمده است.

مدیر درمان خوزستان تصریح کرد: نسخه الکترونیک از سال ۱۳۹۸ در بسیاری از مراکز تامین اجتماعی استان شروع شده و هم اکنون درصدد، تسری این طرح به مطب پزشکان و داروخانه ها و آزمایشگاه ها و مراکز تصویربرداری و درمانی و بیمارستانی خصوصی و دولتی طرف قرار داد هستیم.

جلیلی از آمادگی بانک رفاه برای پرداخت وام به منظور تجهیز مطب پزشکان، داروخانه ها، آزمایشگاه ها، مراکز درمانی و تصویربرداری و فیزیوتراپی، به وسایل و سخت افزارهای رایانه مورد نیاز خبرداد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.