×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
ثبت نام در سامانه سجام شرط اصلی دریافت سود سهام

وحید روشن قلب درباره برگزاری مجامع شرکت های سهام عدالت پرداخت و اظهار کرد: سهامداران شرکت های سرمایه گذاری استانی برای حضور راحت تر در مجامع و کسب سود سهامشان ابتدا باید در سامانه سجام ثبت نام کنند تا اطلاعات هویتی و بانکی آنها ثبت شود، از آنجایی که شرکت‌های سرمایه گذاری استانی موظفند همزمان با مجامع حضوری شرکت ها، به صورت الکترونیکی و آنلاین همسو با آنها باشند، ثبت نام در سجام به آنها کمک می کند تا به طور غیر حضوری در جلسات اعمال رای کنند و از این طریق در تصمیم‌گیری شرکت خود نقش داشته باشند.

وی اظهار کرد: علاوه بر این موضوع افرادی که صلاحیت کاندیداتوری برای هیات مدیره دارند و سهام عدالتشان در اختیار خودشان است هم می توانند برای عضو هیات مدیره شدن شرکت هایی که زیر مجموعه سهام عدالت است اقدام کنند و به این ترتیب در صورت انتخاب، بر مسند این جایگاه خواهند نشست.

روشن قلب در ادامه به تغییر آیین نامه ها و سهولت در کاندید شدن افراد برای هیات مدیره شرکت ها اشاره کرد و گفت: بر اساس اطلاعات عنوان شده افراد چه از ابتدای تاسیس شرکت چه بعد از بازگشایی نماد با خرید آن در زمان مشخص شده می توانند کاندید شوند. در گذشته شرکت های سرمایه گذاری استانی به عنوان هیات مدیره انتخاب می شدند، اما چون روش اداره این شرکت ها نسبت به گذشته و بر اساس آیین نامه آزاد سازی سهام عدالت تغییر کرده است به همه اشخاصی که شیوه غیر مستقیم را انتخاب کرده اند امکان کاندید شدن و اداره این شرکت ها داده می شود.

رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: پیرو تعیین تکلیفی که درباره نحوه سهامداری سهام عدالت اعلام شد، برخی افراد روش مستقیم انتخاب کردند که به پرتفوی آنها اضافه شده و برخی دیگر روش غیر مستقیم را برگزیدند که سهامدار شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت شدند. زمان تخصیص سهام این گروه بر اساس زمانبندی شهر زمان ثبت نامشان انجام خواهد شد، باید به این نکته توجه کنند که ملاک اصلی شهر سکونت فعلی آنها نیست بلکه شهری است که در زمان ثبت نام سهام عدالت یعنی سال ۱۳۸۷ درج کرده اند.

روشن قلب اضافه کرد: قابلیت معامله سهام عدالت در اکثر استان فراهم شده و سهامدارانی که شیوه غیر مستقیم را انتخاب کردند می توانند خرید و فروش خود را انجام دهند، حتی افرادی که قبلا خرید سهم نداشتند می توانند از طریق شرکت های سرمایه گذاری استانی اقدام به خرید سهم کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.