×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
۱۴۰هزار تن شکر در شرکت توسعه نیشکرتولید شد

عبدعلی ناصری با بیان اینکه از ابتدای برداشت نیشکر در ۲۷مهرماه تاکنون۲۶درصد محصول نیشکر طرح‌های هفت‌گانه وابسته به این شرکت انجام شده است افزود: عملیات برداشت نیشکر در ۱۰۰روز کاری (بدون بارندگی) به صورت تلفیقی تا اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: هنوزبرداشت نیشکر سنگین واحدهای هفت‌گانه که از درصد قند بالایی برخوردار هستند هنوز شروع نشده است ابراز امیدواری کرد با روند برداشت نیشکر ، تولید شکر از میزان پیش بینی نیز فراتر رود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی پیش بینی کرد با توجه به شرایط مناسب جوی ، تولید شکر در واحدهای این شرکت از ۶۰۰هزار تن نیز بیشتر شود.
به گفته ناصری امسال در سال جهش تولید ، تولید شکر در واحدهای هفت گانه شرکت نسبت به ۲ سال پیش ۱۰۰درصد افزایش و نسبت به پارسال ۲۰۰هزار تن بیشترخواهد بود.

وی با اشاره به خسارات سنگین ۵۰هزار میلیارد ریالی این شرکت در جریان سیلاب مهیب فروردین ماه ۱۳۹۸ گفت: در سال آینده (۱۴۰۰)تولید شکر در این شرکت به ظرفیت اسمی و بی‌سابقه یعنی ۷۰۰هزار تن خواهد رسید.
ناصری اظهار داشت: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به تنهایی حدود ۴۰ درصد نیاز کشور به شکر را تامین می‌کند.

برداشت نیشکر در سطح ۶۲هزار هکتار از زمین‌های شمال و جنوب اهواز با میانگین برداشت ۹۰تن در هکتار از ۲۷ مهر امسال شروع و پیش بینی شده ۵.۵میلیون تن نیشکر برداشت شود.

عملیات اجرایی طرح‌‎های هفتگانه نیشکری دهخدا ، امام خمینی(ره) ، سلمان فارسی ، حکیم فارابی ، امیرکبیر ، دعبل خزاعی و میرزا کوچک خان از ابتدای دهه ۷۰ شروع و ۱۰ سال بعد به تدریج وارد چرخه تولید شدند.

غیر از واحدهای هفت‌گانه نیشکری خوزستان ، شرکت‌های نیشکری هفت تپه در شوش دانیال و کشت و صنعت کارون در شوشتر در حال تولید شکر هستند.
شرکت قند شوش تنها تولیدکننده شکر در خوزستان از محصول چغندرقند است ولی قرار است شرکت تصفیه شکر اهواز سال آینده پس تعطیلی ۱۶ساله وارد چرخه تولید شود.

خوزستان در مجموع قطب اصلی تولید شکر کشور است. طبق برنامه  قرار است در ۲ ساله آینده ۲ کارخانه جدید تولید شکر از محصول چغندرقند به بهره برداری برسد.
۸۰درصد تولید یک میلیون تنی چغندر قند خوزستان به علت ناکافی بودن شرکت های تولیدی قند به هشت کارخانه قند خارج از استان حمل می‌شود که همین مساله هزینه‌های زیادی را به چغندرکاران خوزستان تحمیل می‌کند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.