×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۴۰ دستگاه الکتروپمپ لجن کش در شهرهای جنوبی خوزستان نصب شد

فرزان عباسیان بیان کرد: حسب ماده ۵۵ از قانون تشکیل شهرداری‌ها، جمع‌آوری آب‌های سطحی از وظایف تکلیفی آنها محسوب می‌شود اما شرکت آبفا خوزستان با تاکید مدیرعامل مبنی بر هم افزایی با شهرداری‌ها در زمان بارندگی و به منظور مشارکت در مدیریت بحران ، افزایش تاب‌آوری شهری و تعامل با دستگاه‌های خدمات‌رسان، با هدف تامین رفاه شهروندان خوزستانی اقدامات لازم را انجام داده است.

وی به نبود سیستم دفع آب‌های سطحی دربرخیشهرها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرداری‌ها در شهرهای آبادان، خرمشهر،ماهشهر، بندر امام خمینی(ره)، شادگان و سوسنگرد فاقد سیستم دفع آب‌های سطحی یا دارای سیستم دفع ناقص آن هستند، ایستگاه‌های مرکزی را تقویت کرده تا به سیستم مدیریت شهری پس از بارندگی‌ها کمک شود.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای خوزستان با بیان اینکه نخاله ها و ظروف پلاستیکی در سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی در برخی از شهرها به خطوط اصلی شبکه فاضلاب منتقل  می‌شود، ادامه داد: با این کار شبکه فاضلاب و خطوط اصلی به دلیل نبود کنترل توسط متولیان جمع‌آوری آب‌های سطحی، مسدود ، و باعث پس زدگی فاضلاب و انسداد شبکه شده و باعث خسارت به  ایستگاه‌های پمپاژ می‌شود.

وی گفت: شرکت آب و فاضلاب خوزستان از مرداد امسال، نسبت به اتخاذ تمهید لازم برای فصل بارندگی ، پیشگیری از آبگرفتی احتمالی ، تسریع و تسهیل در هدایت آب‌های سطحی و همیاری شهرداری‌های آبادان ، خرمشهر، بندرامام خمینی(ره)، ماهشهر، چمران و سوسنگرد اقداماتی انجام داده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرهای آبادان، خرمشهر، بندر امام خمینی(ره)، ماهشهر، شادگان، چمران و سوسنگرد بیان کرد: به دلیل شرایط توپوگرافی مناطق، شیب اندک و مسطح بودن این شهرها، ۳۰ ایستگاه‌پمپاژ فاضلاب اثرگذار در شهرهای فوق با هدف افزایش ظرفیت دفع آب‌های سطحی و هدایت رواناب در هنگام بارش تهیه و نسبت به لایروبی اصولی ، نصب الکتروپمپ‌های با توان بالا ، انجام تعمیرات اساسی(اورهال) دیزل ژنراتورها و تابلوهای برق اقدام شده است.

لایروبی ۷۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب

عباسیان با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد ازپس زدگی فاضلاب ناشی از مفقودی و سرقت درب منهول و ورود اشیای خارجی و انسداد تدریجی شبکه فاضلاب است اضافه کرد: ۲ هزار حلقه درب فاضلاب در شهرهای فوق به ویژه آبادان و خرمشهر تهیه و استفاده شده است.

وی به لایروبی خطوط اصلی فاضلاب اشاره کرد و گفت: به منظور بهره‌مندی ازظرفیت کامل خطوط اصلی فاضلاب شهرهای آبادان ، خرمشهر، شادگان، بندرامام خمینی(ره) چمران ، ماهشهر  و سوسنگرد ، نسبت به لایروبی اصولی به طول ۷۰۰ کیلومتر ار شبکه فاضلاب این شهرها انجام شد.

وی ادامه داد:به منظور افزایش ظرفیت ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب در شهرهای جنوبی ۳۰ دستگاه الکتروپمپ نیز تعمیراساسی و اصولی شده و وارد مدار بهره‌برداری شدند.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرده بود از اروز پنجشنبه هفته گذشته تا روز یکشنبه هفته جاری، شاهد رگبار و رعد و برق و تندباد لحظه‌ای به‌ویژه در مناطق شمال، شمال شرق و جنوب شرق خوزستان باشیم که سبب آبگرفتگی معابر و طغیان مسیل‌ها در مناطق مستعد خواهد شد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.