×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
جزئیات افتتاح سایت تعمیرات خودروهای امدادی ۱۱۵ جنوب غرب کشور در اهواز

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در مراسم تحویل ۳۷ دستگاه آمبولانس بازسازی‌شده و افتتاح سایت تعمیرات خودروهای امدادی ۱۱۵ جنوب غرب کشور که در اهواز انجام شد، اظهار کرد: حدود ۳۲۰ دستگاه آمبولانس در خوزستان داشتیم که باید در حوزه این دانشگاه خدمات ارائه دهند. در ارزیابی اولیه مشخص شد که حدود ۱۱۶ دستگاه آمبولانس از سال‌های قبل دپو شده که هر کدام به دلایل مختلفی از چرخه خدمت بازمانده بودند.

وی افزود: با غیرفعال شدن هر دستگاه آمبولانس، یک پایگاه فوریت‌های پزشکی از کار می‌افتد و از حدود هفت نیروی اورژانس استفاده نمی‌شود و در ارائه خدمت به مصدومان دچار اشکال می‌شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به عملیات تعمیر و بازسازی آمبولانس‌های حوزه این دانشگاه گفت: ابتدا این کار را با تعویض روغن آمبولانس‌ها آغاز کردیم. پس از آن متوجه شدیم به جای اعزام آمبولانس‌ها برای انجام تعمیرات به استان اصفهان، اگر تعمیرات جزئی را در استان خوزستان انجام دهیم بسیار به صرفه‌تر است.

وی با بیان اینکه تا پیش از این همه آمبولانس‌های نیازمند تعمیر در کشور به اصفهان ارجاع داده می‌شدند، عنوان کرد: در پی پیگیری‌های انجام‌شده با سازمان اورژانس، وزیر و معاون پشتیبانی وزیر بهداشت، توافقات برای راه‌اندازی دومین مرکز بازسازی آمبولانس‌های کشور در خوزستان اخذ شد.

ابول‌نژادیان گفت: یکی از موارد مطرح‌شده این بود که کابین پشت آمبولانس‌ها نیاز ما را رفع نمی‌کند که همکاران ما با کمک نیروهای تجهیزات پزشکی برای اولین بار طراحی کابین عقب را انجام دادند. این طراحی مورد تایید وزارت کشور هم قرار گرفت. این کابین طراحی‌شده، بهترین خدمت را برای انتقال و یا عملیات احیای بیمار انجام می‌دهد.

وی افزود: این کار مورد تایید وزارت‌خانه بود و بنابراین مجوز راه‌اندازی دومین مرکز بازسازی آمبولانس‌ها به اهواز داده خواهد شد تا آمبولانس‌های جنوب غرب کشور در اهواز بازسازی شوند. برگزاری کلاس‌های مختلف نگهداشت آمبولانس نیز برای پرسنل فوریت‌های پزشکی در دستور کار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: در حال حاضر در جنوب غرب کشور در دانشگاه‌های علوم پزشکی خوزستان، ایلام و لرستان یک هزار و ۱۴۰ آمبولانس وجود دارد که در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۸۳ دستگاه آمبولانس غیرفعال وجود دارد که حدود ۳۷ دستگاه آمبولانس از این تعداد بازسازی شده‌اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر دانشکده علوم پزشکی آبادان ۶۵ دستگاه آمبولانس دارد که ۲۸ دستگاه از این تعداد غیرفعال هستند. دانشکده علوم پزشکی بهبهان نیز ۲۷ دستگاه آمبولانس دارد که ۱۴ دستگاه از این تعداد غیرفعال هستند.

ابول‌نژادیان ادامه داد: همچنین دانشگاه علوم پزشکی لرستان ۱۴۳ دستگاه آمبولانس دارد که ۳۷ دستگاه از این تعداد غیرفعال هستند. بازسازی آمبولانس‌ها ابتدا از دو استان مجاور خوزستان آغاز می‌شود و سپس استان‌های بوشهر و فارس نیز پوشش داده می‌شوند.

وی با اشاره به محدودیت واردات آمبولانس به کشور، گفت: هزینه واردات هر آمبولانس حدود یک میلیارد تومان است در حالی که در حال حاضر بیشترین مبلغ هزینه‌شده برای تعمیر یک آمبولانس ۱۱۰ میلیون تومان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: در انبارها دستگاه‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام به نوعی از کار افتاده است؛ قدم بعد نیز این است که مرکز ریفرش تجهیزات پزشکی کشور را برای اولین بار در خوزستان فعال کنیم.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.