×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
تمام استان برای بارش‌های پیش رو به حالت آماده باش در می‌آید

غلامرضا شریعتی در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان که از طریق ویدیو کنفرانس با مسئولان استانی برگزار شد، با اشاره به موضوع بارش ها و احتمال سیلاب اظهار کرد: هم اکنون شرایط سدهای استان طوری است که ظرفیت خالی قابل ملاحظه و امکان کنترل سیلاب‌ها را دارد، البته مسائل بارش‌های بعد از پر شدن سدها و بحث های میان حوضه ای دغدغه جدی برای ما ایجاد کرده که زمان بیشتر این جلسه را به خود اختصاص داد.

استاندار خوزستان با تاکید بر کنترل شرایط احتمالی که امکان پیش آمدن آنها وجود دارد افزود: ما در شمال، شمال شرق و ارتفاعات، مناطق عشایری – روستایی شهرهای شمالی با مشکلاتی مواجه هستیم که باید آن را مراقبت و کنترل کنیم به این صورت که فرمانداران باید به طور کامل مراقبت کنند، هلال احمر ذخیره ای را در آن مناطق داشته باشد و برای شرایط اضطراری اورژانس‌ها مستقر و آماده باش باشند.

وی با تاکید بر آماده باش کامل در کل استان تصریح کرد: با توجه به پیش بینی ها در خصوص بارش ها به خصوص روزهای شنبه و یکشنبه، باید فرمانداران مخصوصا شمال خوزستان به صورت ۲۴ ساعته و به طور کامل در محل فرمانداری‌ها مستقر باشند تا اگر مساله‌ای پیش آمد امکان دسترسی به آنها آسان باشد و این بحران را مراقبت و مدیریت کنند و مساله ای مناطق را تهدید نکند.

شریعتی اضافه کرد: فرمانداران فردا جلسه اضطراری ستاد شهرستان‌ها را تشکیل دهند و تمهیدات لازم را بیندیشند و همچنین سازمان ها و ادارات خدمات رسان به حالت آماده باش درآمده و مسئولان آنها در محل کار مستقر باشند تا از قبل پیش بینی و برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه شهرداری ها و آبفا تمهیدات لازم را در نظر بگیرند ابراز کرد: تقسیم کار بین ادارات کل حوزه معاونت عمرانی استانداری انجام شده به این صورت که شهرهای گتوند، لالی، اندیکا و مسجدسلیمان زیرنظر اداره کل امور شهری، ایذه و باغملک زیر نظر امور روستایی و شوش، شوشتر، دزفول و اندیمشک تحت نظارت اداره کل فنی مدیریت پشتیبانی قرار گرفته اند و باید با فرمانداران به صورت آنلاین در تماس باشند و آنها را حمایت و پشتیبانی کنند؛ البته اداره کل مدیریت بحران و معاونت عمرانی استانداری در راس، مراقبت‌های لازم را انجام می دهند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه معاونت عمرانی استانداری باید تقسیم کاری بین شرکت‌ها و سازمان‌ها انجام دهد عنوان کرد: باید این شرکت‌ها و سازمان‌ها در شهرهایی که احتمال سیلاب وجود دارد امکانات را مستقر کنند و مانند سال‌های گذشته که از قبل امکانات مستقر شده و زمان بسته شدن مسیرها نگرانی از بابت امکانات نداشتیم و برای بازگشایی آنها سریعا اقدام شد.

وی بیان کرد: شرکت ها و سازمان ها آماده و با تصمیماتی که معاونت عمرانی و مدیریت بحران استانداری می‌گیرند همکاری لازم را داشته باشند چراکه مصوبات آنها مصوبات شورای مدیریت بحران است؛ باید شهرهای کمتر درگیر مشخص و معین شهرهای احتمال درگیر شوند و آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

شریعتی با بیان اینکه سازمان آب و برق باید مرتب سدها و بارش ها را رصد کند تاکید کرد: رییس  هواشناسی پیش بینی‌ها را اعلام و جملات مبهم و در عین حال مسئولیت زا را مطرح کرد از جمله اینکه سامانه پیش رو سودانی است و رطوبت ۱۰۰ درصد را دارد که هر مساله و احتمالی را ممکن می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه سیل سال ۹۸ هم سامانه سودانی با آورده های ۱۴ میلیون مترمکعبی بود خاطر نشان کرد: در نتیجه باید بالاترین احتمالات و بدترین شرایط ممکن را در نظر بگیریم‌.

استاندار خوزستان ادامه داد: ماهشهر کمک کند تا روستاهای رامشیر هرچه سریع‌تر به شرایط پایدار برسد و همچنین این شهر امکانات خود را بسیج کند و به اهالی شهر تذکرات لازم را بدهد‌.

وی بر تذکرات لازم فرمانداران به روستاها و عشایر شهرستان‌های اندیکا، لالی، ایذه، باغملک و بهبهان تاکید کرد و گفت: فرمانداران باید مسائل پیش بینی شده را به مردم گوشزد کنند و در مناطقی که امکان به وجود آمدن مشکلات است مسئولان شهرستان‌ها را مستقر کنند تا با مشکلات غیرقابل پیش بینی مواجه نشوند.

شریعتی به اداره کل راهداری دستور مستقر کردن اکیپ‌های خود در شهرستان معرض خطر را داد و اذعان کرد: امیدواریم از این بارش‌های رحمت الهی حداکثر استفاده را برای شادابی منطقه، کشت و معشیت مردم ببریم و همچنین آماده سازی برای کشت تابستانه بشود و حداقل آسیب را داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدامات و همکاری های جهادی سپاه و بسیج در تمام بحران‌ها یاد آور شد: از سپاه و بسیج می‌خواهیم تا همانند قبل همکاری و همیاری لازم را به ما داشته باشند تا همه در کنار هم از این شرایط عبور کنیم.

فرمانداران به بحران ملخ توجه ویژه کنند

استاندار خوزستان در ادامه به بحران ملخ در استان اشاره کرد و افزود: در  دوسال گذشته در خصوص این موضوع موفق عمل شده، امسال هم اداره کل بحران و معاونت عمران استانداری با سازمان برنامه و بودجه استان صحبت کنند و امکانات و اعتبارات لازمرا  در اختیار سازمان مربوطه قرار داده دهند.

وی فرمانداران هندیجان، بهبهان، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، امیدیه، آغاجری و شادگان را بر مراقبت در خصوص موضوع الزام کرد و ادامه داد: باید همه امکانات بعد از موضوع بارش برای بحث ملخ بسیج شوند و ستاد مدیریت بحران را سریعا برای بحث ملخ تشکیل دهند و تمهیدات لازم را بیندیشند؛ اداره کل بحران و معاونت عمرانی استانداری هم نظارت کامل داشته باشند و تا از این بحران هم به خوبی گذر کنیم.

سختگیری‌ها، مراقبت ها و ملاحظات تا مهار ویروس کرونا ادامه دارد

شریعتی همچنین با اشاره به ویروس کرونا در استان تصریح کرد: از ۲۶ آبان تاکنون شرایط این بیماری در خوزستان نسبتا رو به کاهش بوده و وضعیت رو به بهبودی نسبی است، البته هنوز هم تعداد بیماران بیمارستانی زیاد است و حدود ۵۸۰ نفر بیمار بستری داریم ولی به نسبت یک ماه پیش رو به کاهش است.

 

وی اضافه کرد: تعداد مراجعان به بیمارستان و اشغال تخت های آی سی یو هم رو به کاهش است، از قبل هم این تمهیدات در استان چیده شده بود اقدامات زیادی انجام می شد و مردم هم همکاری و همیاری داشتند با این اقداماتی هم که در سطح اهواز، کارون و شهرهای نارنجی انجام شده انتظار داریم که طی دوهفته آینده اوضاع این بیماری بهتر شود و روند رو به کاهش برود.

 

استاندار خوزستان در پایان یاد آور شد: تهویه مناسب در شرایط هوایی است که امکان کاهش بیماری را فراهم کرده به این صورت که  اقدامات مردم، مسئولان و تهویه شرایط را به این سمت و سو برده و برای ادامه دار شدن این روند باید مراقبت ها، سختگیری‌ها و ملاحظات به طور جدی دنبال شوند تا این ویروس را مهار کرد.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.