×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
ادارات و شهرداری‌های خوزستان به ترویج ورزش همگانی کمک کنند

غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در نشست شورای ورزش همگانی خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: جامعه هدف هیات‌ ورزش‌های همگانی بر خلاف هیات‌های دیگر که محدود هستند، کل استان است لذا نقش ورزش همگانی در جامعه امروزی سنگین‌تر است. ورزش کردن به همراه خانواده‌ها و در فضای شاد و با نشاط منجر به رونق بیشتر جامعه می‌شود لذا انتظار داریم تمام ارگان‌ها در راستای مسوولیت اجتماعی خود به امر ورزش بپردازند.

وی افزود: بحث ورزش یک امر اساسی بوده و انجام آن بر کسی پوشیده نیست. از آنجا که زندگی امروز ما ماشینی شده و به سمت آپارتمان نشینی رفتیم، سلامت افراد جامعه دچار مشکل شده و کم تحرکی و چاقی در افراد با سن و سال کم نمود پیدا کرده و این امر کار را برای هیات ورزش‌های همگانی سخت‌تر می‌کند.

استاندار گفت: این که بخواهیم تعصبات، خرافات و باورهای ذهنی غلط را به دین نسبت دهیم و مانع از رونق ورزش در سطح استان شویم، یک امر اشتباه است. ما می‌توانیم با پرداختن به ورزش، سلامت جامعه را تضمین کنیم.

وی با طرح این سوال که چرا در کشور ما آمار فوتی کرونا به نسبت بیمار بیشتر است بیان کرد:کم تحرکی در جامعه ما بیش از جوامع دیگر است و این موضوع آمار ابتلا به دیابت، فشار خون، قند و چاقی را بیشتر میکند به همین دلیل احتمال مرگ و میر بیماران زمینه‌ای که به کرونا مبتلا می‌شوند بیشتر است.

شریعتی با بیان اینکه متاسفانه در خانواده‌ها راحت‌طلبی حاکم شده که منجر به چاقی فرزندان شده گفت: در جوامع دیگر سیستم زندگی افراد وابسته به ورزش است و این موضوع اهمیت به سزایی در شرایط کرونایی دارد لذا نباید تصور کرد که تنها نقش تیم درمانی در کاهش مرگ و میر کشورهای دیگر موثر است. سیستم زندگی در جوامع دیگر، باعث کاهش آمار مرگ و میر شده، در حالی که ما از این بابت آسیب پذیر هستیم لذا باید ورزش همگانی را تقویت کرده و در اولویت کار قرار دهیم.

وی بیان کرد: شهرداری‌ها به عنوان متولیان فعالیت امور فرهنگی و اجتماعی جامعه، باید بخشی از اعتبارات خود را به ورزش همگانی اختصاص دهند. همچنین اداره کل ورزش و جوانان می‌تواند بخشی از اعتبار خود را در ورزش همگانی هزینه کند.

استاندار ادامه داد:ما باید از طریق تبلیغات گسترده و با استفاده از ظرفیت رسانه ها، ورزش همگانی را به یک فرهنگ تبدیل کنیم. نیمی از مردم ایران، به دلیل اینکه سیستم زندگی آنها ایراد داشته و ورزش کردن برایشان مهم نیست ، سن هفتاد سالگی خود را نمی‌بینند.

وی با بیان اینکه نگاه به ورزش همگانی و تبلیغ آن باید مد نظر باشد گفت: می‌توان از فضاهای سبز موجود در خوزستان برای ورزش همگانی استفاده کرد که شهرداری‌ها در این امر سهم بزرگی بر دوش دارند. امیدوارم با یک کار عملی و با بهره‌گیری از مدیران ادارات و شهرداری ها، فرهنگ ورزش جمعی را در جامعه گسترش داده و با تمام توان این موضوع را دنبال کنیم

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.