×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
آغاز پرداخت تسهیلات معیشتی کرونا از نیمه آذر

حامد شمس در گفتگو با بخش “پیگیری” شبکه خبر در خصوص سازوکار حمایت معیشتی خانوار‌ها در شرایط محدودیت کرونایی گفت: دولت این بار در بحث حمایت از معیشت خانوار‌های متضرر در کرونا، بصورت هدفمند اقشار پایین‌دست و کمتر برخوردار که سرپرست خانوار یا یکی از اعضای آن مشغول به کار نیست و کار و درآمد ثابت ندارد را مورد حمایت ویژه قرار داده است. این حمایت به دو صورت انجام می شود؛ یکی تسهیلات بلاعوض که ماهانه ۱۰۰ هزار تومان به هرکدام از اعضای خانوار تعلق می گیرد یعنی اگر خانواده‌ای دو یا سه نفره است، چهار ماه ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار تومان به آن‌ها پرداخت می شود.

وی افزود: علاوه بر این، یک وام یک میلیون تومانی هم در نظر گرفته شده و شامل کسانی می‌شود که دقیقا جزو همین جامعه هدف هستند؛ ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر که اولا سرپرست خانوار و یکی از اعضای خانواده شغل و درآمد ثابت ندارند، دوم هم اینکه در مرحله گذشته که ما فروردین ماه پرداخت کردیم متقاضی بوده باشند.

شمس تاکید کرد: کسانی که این تسهیلات شامل حالشان می شود، باید کد ملی سرپرست خانوار را از همان شماره موبایلی که به نامشان است و دفعه گذشته در سیستم ما ثبت شده، به شماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.  ما بررسی و پالایش می کنیم و با همراهی سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی انشاالله در اسرع وقت پرداخت صورت می گیرد.

سخنگوی وزارت کار با بیان اینکه هر دوی این طرح‌ها از آذرماه اجرایی خواهد شد، گفت: کمک هزینه بلاعوض که چهارماه تا پایان سال خواهد بود از نیمه دوم آذر پرداخت می شود و وام یک میلیونی هم در اسرع وقت کارهایش انجام خواهد شد.

شمس در خصوص بازپرداخت این تسهیلات هم تصریح کرد: بازپرداخت توسط کسانی که دریافت کننده تسهیلات یک میلیون تومانی هستند، بصورت ماهانه ۳۰ ماه از محل بسته حمایت معیشتی آن‌ها خواهد بود. یعنی ما در فروردین گذشته که تسهیلات یک میلیون تومانی پرداخت کردیم، ۳۰ ماه از یارانه متقاضی کسر می کنیم و این دفعه مبلغ را از بسته حمایت معیشتی که هر ماه به اعضای خانوار پرداخت می شود، کسر خواهیم کرد.

وی درباره مشمولان این بسته های حمایتی گفت: به طور مجموع، ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر که کمتر برخوردارند و بصورت رسمی در نهاد‌های دولتی و عمومی و شرکت‌های زیرمجموعه دولت و نهاد‌های شبه دولتی شاغل نیستند، تامین اجتماعی یا بقیه نهاد‌های بیمه‌گر اجتماعی مثل صندوق بازنشستگی بیمه‌گر آن‌ها نیستند و یا مستمری دریافت نمی‌کنند و بطور مشخص دهک‌های پایین جامعه که درآمد ثابت و شغل ثابت ندارند مشمول دریافت این بسته ها هستند.

شمس در پایان گفت: ما از امروز (سه شنبه) این امکان را فراهم کرده ایم که مردم کد ملی سرپرست خانوار را به ۶۳۶۹ ارسال کنند و ما حداکثر یک هفته زمان لازم داریم که اطلاعات را پالایش کنیم و پرداخت صورت بگیرد.

منبع: شبکه افق

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.