×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تلاش برای ایجاد پیست سوارکاری در “برومی” اهواز

حسین برون با اشاره به دستور استاندار به رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان جهت تخصیص ردیف بودجه برای تامین اعتبار مورد نیاز جهت پرداخت به اداره‌کل منابع طبیعی خوزستان بابت واگذاری زمین در منطقه برومی اهواز جهت ایجاد پیست سوارکاری، اظهارکرد: همچنین نامه‌ای از سوی استاندار به مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان جهت مساعدت این سازمان برای برگزاری مسابقات قهرمانی اسب‌دوانی کشور ارسال شده است.

وی با بیان این‌که درصدد هستیم با شرکت برق منطقه‌ای خوزستان نیز قرارداد چهارساله ای منعقد کنیم، گفت: بر اساس مفاد این قرارداد مقرر شده است شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، پیست اسب دوانی این شرکت را به مدت چهار سال جهت برگزاری مسابقات در اختیار هیات سوارکاری استان قرار دهد.

رییس هیات سوارکاری خوزستان همچنین با بیان این‌که در حال حاضر بیش از ۶ هزار راس اسب در استان موجود است، افزود: در حال حاضر بیشتر هیات‌های شهرستانی فعال هستند و امیدواریم با ریشه‌کن شدن کرونا بتوانیم برنامه‌های خود را اجرایی کنیم. ضمن این‌که ۳۰۰ باشگاه در استان فعالیت می‌کنند که این موضوع نشان از میل و علاقه به رشته سوارکاری در استان است.

وی با اشاره به تاثیر آموزش در ارتقای این رشته نیز عنوان کرد: معتقدیم آموزش حرف اول و آخر را در ارتقای سطح سوارکاران می‌زند، بنابراین در همین راستا و با همکاری فدراسیون، دوره‌های آموزشی خوبی برای مربیان و سوارکاران برگزار کردیم که تاثیر بسیار مثبتی روی دانش مربیان و پیشرفت ورزشکاران داشت.

برون، تشویق به نگهداری و پرورش اسب و ایجاد اشتغال پایدار را از جمله اهداف هیات استان دانست و گفت: مطالعات پیست بین‌المللی و استاندارد سوارکاری اهواز انجام شده و نیاز است ردیف بودجه‌ای برای آن تعیین شود تا کار احداث آن نیز به سرعت پیش رود.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.