×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
توافق برای حذف ۲۵۰ مدرسه سنگی در خوزستان

علی قربانی در حاشیه آیین افتتاح هنرستان شهدای وزارت امور خارجه که در سوسنگر برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکریم که در هفته بزرگداشت آزادسازی سوسنگرد، این هنرستان را افتتاح کردیم؛ هنرستان شهدای وزارت امور خارجه با زیربنای بالغ بر ۴ هزار متر مربع و اعتبار ۱۱ میلیارد تومان امروز در سوسنگرد افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این پروژه با کمک خیرین مدرسه ساز و همراهی دولت ساخته شد، افزود: از هزار و ۳۰۰ کلاس درسی که تحویل خواهیم داد، بیش از ۹۰۰ کلاس با مشارکت خیرین در حال ساخت است. امیدواریم که با کمک خیرین مدرسه ساز، در ساخت مدرسه در مناطق دورافتاده و حذف مدارس سنگی با حمایت دولت گام‌های محکم برداریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان بیان کرد: درحال برنامه‌ریزی هستیم که امسال با تحویل حدود هزار و ۳۰۰ کلاس درس به عنوان اولین استان، تا پایان سال کلاس‌ها را به بهره برداری برسانیم که نتایج مثبت آن را دانش آموزان عزیز در سال تحصیلی آینده مشاهده خواهند کرد.

قربانی با برشمردن اولویت‌های اداره کل نوسازی مدارس خوزستان، گفت: اولویت ما در ساخت مدارس، مناطق محروم هستند. البته حذف مدارس سنگی نیز یکی از اولویت‌های اداره کل نوسازی مدارس خوزستان است؛ در این راستا توافق کردیم که بیش از ۲۵۰ کلاس درس سنگی را با کمک اعتبارات دولتی، استانی، ملی و کمک خیرین مدرسه ساز، حذف کنیم. البته تاکنون بیش از ۲۰ کلاس سنگی حذف و ۶۰ کلاس دیگر نیز در حال حذف شدن هستند. به جای مدارس سنگی، کلاس‌های کانکسی و صنعتی ساز جایگزین می‌شوند.

وی در پایان با اشاره به اجرای طرح آجر به آجر در استان، تصریح کرد: یکی دیگر از اولویت‌های ما پیگیری به ثمر رسیدن طرح آجر به آجر است که در واقع مشارکت همگانی در ساخت مدرسه است. اولین پروژه این طرح هدفگذاری شده و بیش از ۲۰۰ میلیون تومان توسط ۱۲ هزار نفر از هم‌استانی‌های عزیز جمع آوری و پروژه هفته گذشته خشت‌گذاری شد. امیدواریم که این مدرسه تا پایان سال به بهره برداری برسد. هدف بعدی اداره کل نوسازی تشکیل یک پویش با معرفی یک مدرسه سنگی و خطرساز به هم استانی‌ها است.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.