×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
منطقه نفتی غرب کارون خوزستان می‌تواند عسلویه نفتی شود

غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از هنرستان شهدای وزارت امور خارجه سوسنگرد که به‌صورت ویدیو کنفرانس با حضور عباس عراقچی معاون وزارت امور خارجه،‌و نیز با حضور جمعی از مسوولان استانی و محلی برگزار شد بیان کرد:اگر می‌خواهیم مشکلات افتصادی را حل، و اشتغال بیشتر را ایجاد کنیم باید هنرستان‌ها را توسعه دهیم.

وی گفت: از میادین مشترک غرب کارون ۴۰۰ هزار بشکه نفت را برداشت می‌کنیم و برنامه داریم این میزان را به یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه افزایش دهیم.
استاندار خوزستان افزود: نیاز به نیروی آموزش دیده حرفه‌ای داریم تا بتوان از جوانان با مهارت در این صنعت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برنامه‌های توسعه‌ای میادین نفتی با شرکت‌های داخلی است اما اگر تحریم ها برداشته شود سهم ما از برداشت نفت بیشتر ، و اشتغال در منطقه افزایش می‌یابد ضمن اینکه باعث می‌شود که از جوانان این منطقه برای انجام پروژه‌های بزرگ استفاده شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه سوسنگرد و دشت آزادگان در هشت سال جنگ تحمیلی خون دادند اما یک وجب از خاک کشور را تحویل دشمن ندادند بیان کرد: نقش دیپلماسی و وزارت خارجه در جنگ تحمیلی و پس از آن باعث شد تا در کشور دستاوردهای خوبی داشته باشیم.

وی گفت: در بحث برجام وزارت امور خارجه بسیار تلاش داشت تا برای حفظ منافع ایرانیان تلاش کند و مذاکراتی که فعالان این وزارتخانه با دشمنان جمهوری اسلامی انجام دادند سخت‌تر از جنگ است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز بیان کرد: خوزستان امسال رتبه دوم مشارکت‌های خیران در بحث مدرسه سازی را کسب کرده است.

کوروش مودت افزود: در خوزستان ۲۷۹ هنرستان پسرانه و ۱۳۹ هنرستان دخترانه وجود دارد؛ میانگین جذب دانش‌آموزان در سطح کشور در رشته‌های مهارتی و فنی ۳۵ درصد و در خوزستان ۳۱ درصد است.

وی گفت: ضروری است برای تشویق دانش‌آموزان به منظور گرایش به رشته‌های فنی تبلیغات بیشتری شده و آگاهی دانش‌آموزان از رشته‌های فنی و مهارتی بیشتر شود.
به گزارش ایرنا هنرستان شهدای وزارت امور خارجه با مشارکت خیران این وزارتخانه و دولت در سوسنگرد با اعتبار یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بهره‌برداری شد.

سوسنگرد مرکز شهرستان دشت آزادگان و در ۷۵ کیلومتری اهواز قرار دارد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.