×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
تست سریع کرونا از هفته آینده در خوزستان آغاز می‌شود

دکتر فرهاد ابول نژادیان در سومین نشست فصلی رئیس و مدیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت:  با انجام تست‌های سریع، موارد شناسایی کووید ۱۹ افزایش یافته و نیاز به قرنطینه خانگی بیشتر احساس خواهد شد.

وی افزود: در ستاد کرونا، در خصوص به کارگیری هتل‌ها، مهمانسراها و دیگر ظرفیت‌های قابل استفاده به منظور قرنطینه بیماران، بحث‌هایی مطرح و تصمیماتی گرفته خواهد شد.

ابول نژادیان ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده در حوزه های مختلف بهداشت و درمان و همچنین همکاری مردم و ارگان های مختلف، وضعیت کرونا در استان خوزستان ثبات نسبی دارد، اما با سرد شدن هوا شرایط می‌تواند سخت‌تر شود.

احتمال کنترل سخت‌ تر کرونا با کاهش دما

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهوازبیان کرد: هوا در خوزستان هنوز سرد نشده و این احتمال جدی وجود دارد در صورت کاهش دما، کنترل کرونا سخت تر شود، بنابراین مردم باید بیشتر از قبل دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، که تا پیش از سرد شدن هوا، بتوانیم کنترل بیشتری روی کرونا داشته باشیم.

وی با اشاره به تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان های کرونایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در دانشگاه علوم پزشکی اهواز یک هزار و ۲۰۰ تخت بستری عادی و ۳۵۰ تخت مراقبت‌های ویژه به منظورمراقبت از بیماران کرونایی در نظر گرفته شده که از این تعداد ۶۰۰ تخت بستری عادی و ۲۸۰ تخت مراقبت‌های ویژه اشغال شده است.

اشغال ۵۰ درصد تخت‌های عادی و ۸۰ درصد ویژه

ابول نژادیان توضیح داد: به عبارتی در حال حاضر۵۰ درصد از تخت‌های عادی بستری و ۸۰ درصد از تخت‌های مراقبت های ویژه اختصاص داده شده به کرونا، پر شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز با بیان به روزتر شدن پرداخت ها در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: تلاش هایی برای به روزترشدن  پرداخت ها در مجموعه دانشگاه صورت گرفته و در چند روز اخیر سه کارانه کادردرمان پرداخت شده است و در یک تا ۲ هفته آینده نیز مبالغی به پرسنل بهداشت و درمان پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: مدیران شبکه ها و روسای بیمارستان ها درآمد ماهیانه مجموعه خود را بررسی کنند، و به صورت مستمر گزارش درآمد بخش های مختلف را از مسئول درآمد دریافت کنند و با شناسایی وضعیت درآمدی بیمارستان‌ها، تصمیماتی برای افزایش درآمد اتخاذ کنند.

لزوم برقراری کلینیک‌های ویژه در شهرستان‌ها

ابول نژادیان گفت: برقراری کلینیک‌های ویژه در شهرستان ها نیز جدی گرفته شود، در کلینیک‌های ویژه مردم باید خدمات ارزان قیمت دریافت کنند، البته باید برای بیمارستان‌ها درآمد داشته باشد، در این کلینیک‌ها استفاده از پزشکان طرحی نسبت به پزشکان ساعتی اولویت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز که می بایست در ستاد ملی کرونا حاضر می شد، پیش از ترک جلسه دستور داد در ادامه نشست  تکالیف واحد مختلف زیر مجموعه دانشگاه در ارتباط با کرونا از سوی معاون بهداشتی مشخص شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه آمار مرگ های زودرس در خوزستان ۱۹ درصد است و بالا رفتن آمار مبتلایان به بیماری های مزمن می‌تواند در کنار طولانی تر شدن دوره کرونا، مرگ و میر خوزستان را در آینده بالا ببرد،  پس در خصوص برنامه ریزی های لازم در راستای کنترل بیماری‌های مزمن نیز بررسی‌هایی انجام شده و تصمیمات لازم گرفته شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازشنبه هفته جاری در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا  گفت: وضعیت خوزستان از لحاظ کرونا همچنان با ثبات است و تعداد بیماران بستری در هفته گذشته  نسبت به هفته پیش از آن حدود ۸.۸ درصد افزایش داشته و حدود ۶.۴ درصد نیز موارد بروز در استان بالاتر رفته بود اما شیب نمودار تند نیست.

وی با بیان اینکه هفته قبل وضعیت کرونا در خوزستان کاهشی بود و آمار بیماران بستری ۶.۶ درصد کاهش پیدا کرده بود افزود: از همه مردم می‌خواهیم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه به خرج دهند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.